Gå til innhold

kjøpt ny pc, er den ok for vanligt bruk

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er ny her på forumet men har lest en hel del fra før, meget bra forum dette.

Jeg har kjøpt meg en ny pc som skal bare brukes til internet, bilde og film og også word ++.

her er hva jeg har kjøpt og jeg lurer på om detter er en bra pc eller ikke.

ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 1144.-

CORSAIR Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL (CMPSU-550VXEU)729.-

INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) 1529.-

KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB 346.- DDR2(KVR800D2N5K2/4G)

SAMSUNG DVD Recorder 22x +R/+RW -R/-RW SATA Black Bulk (SH-S223F/BEBE) 210.-

SAPPHIRE Grafikkort Radeon HD4850 512M GDDR3 PCI-E DUAL DVI-I / TVO 933 mhz memory 1349.- (11132-11-20R)

MICROSOFT OEM Windows Vista Home Prem SP1 64-bit Norwegian 1pk DVD (66I-02091)1045.-

SAMSUNG F1 250GB 3.5" SATA2 7200RPM 16MB (HD252HJ) 2 stk 908.-

Aplus APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm Blue Fan, (Without PSU) (12233) 492.-

+ frakt sum 8018 .- kjøpt hos amentio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

takk for svar , ja den er stor nok trodde jeg, ville ha en pc some varer noen år og samtidig hvis jentungen vil spille noe så trodde jeg at den vil klare det. Tok utgangs punktet i anbefalt hovedmaskin her på forumet. jeg pleier alltid å ha en masse forskjellige programmer

på pc'en og den jeg har nå slitter veldigt, 3 år gammel. Jeg ville ha en god pc, så jeg valgte dette oppsettet.

Lenke til kommentar
Hei

takk for svar , ja den er stor nok trodde jeg, ville ha en pc some varer noen år og samtidig hvis jentungen vil spille noe så trodde jeg at den vil klare det. Tok utgangs punktet i anbefalt hovedmaskin her på forumet. jeg pleier alltid å ha en masse forskjellige programmer

på pc'en og den jeg har nå slitter veldigt, 3 år gammel. Jeg ville ha en god pc, så jeg valgte dette oppsettet.

jentungen ???? Den maskina dær drar alt av de aller heftigste spillene som er ute på markedet.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Ja jeg ville ha en pc som varer i 3-4 år uten at du trenger å tenke på å kjøpe nye hvert år og for mitt bruk så antar jeg at jeg kan ha den dobbelt så lenge.

Ellers så fikk jeg ikke skjermkorte som jeg bestilte og fikk da beskjed om å vente eller å velge et nytt et, jeg valgte dette skjermkortet da: Er dette et bra skjermkort for mitt oppsett, kanskje ps blir for liten?

SAPPHIRE Grafikkort Radeon HD4870 512M GDDR5 PCI-E DUAL DVI-I / TVO (11133-00-20R)

DVI: 2 Interface: PCI-E til en pris av 2066.-

Tilbød meg å betale mellomleget men fikk da svar at dette ordner vi(amentio.)

Ellers så kan jeg si at jeg er særdeles fornøyd med servicen til Amentio de fikset opp i dette lett som bare det, Fikk desverre tilsendt feil cpu(7300) men denne tar de i retur og allerede same dag så er ny cpu sendt til meg. Helt topp Service av Amantio.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Amentio har bra service har jeg også oppdaget, og det 4870 skjermkortet er bedre enn det andre du hadde valgt og vist de betaler mellomlegget, WOW. PSU vil holde godt den så lenge du ikke overklokker, noe som ikke høres så veldig aktuelt ut.

Lenke til kommentar

Okey, godt å vite at psu vil være stor nok. Det blir nok ikke noen overklokking i første omgang, men kanskje senere. Kjøper da en ny psu hvis jeg trenger det. Ja Amentio her en meget bra service, alt ordnet seg på en veldig grei måte etter noe få emailer, anbefales å handle hos amentio. Nå gjenstår det bare å bygge pc'en og å få den nye cpu og skjermkortet tilsendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...