Fridge Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Heisann! Jeg går mitt andre år på automasjon, og har noen spørmål angående hva en driver og tako generator er (I sammenheng med CNC maskiner) Finner ikke en eneste ting på nettet. Ville satt pris på litt hjelp! Takk på forhånd! Endret 18. desember 2008 av Fridge Lenke til kommentar
V_B Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Takogenerator er i bunn og grunn bare en liten generator som kan f.eks brukes til å måle turtallet på en maskin. Man har en aksling som man setter takogeneratoren på og vips så vil det genereres spenning når maskineriet vi vil vite turtallet på går. Dette signalet kan f.eks være 0-2V. Driver vet jeg desverre ikke hva er da jeg aldri har jobbet eller blitt undervist om CNC maskiner =( Lenke til kommentar
Fridge Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Takogenerator er i bunn og grunn bare en liten generator som kan f.eks brukes til å måle turtallet på en maskin. Man har en aksling som man setter takogeneratoren på og vips så vil det genereres spenning når maskineriet vi vil vite turtallet på går. Dette signalet kan f.eks være 0-2V. Driver vet jeg desverre ikke hva er da jeg aldri har jobbet eller blitt undervist om CNC maskiner =( Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå