ro0bin Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Jeg er en heldig eier av en SE Xperia X1i, men i dag sank skuldrene noe jævli. I det jeg runder av en setning jeg skrev til dama fikk jeg noe som ligner på "snøskurr" på høyre del av skjermen. For dere som ikke er kjent med hvordan Xperia ser ut, så er det en mobil med flipout qwerty tastatur. Så tastaturet er flippet ut og skjermen legger seg horisontalt. Høyre del av skjermen, som er nedre del av skjermen når telefonen er loddrett, begynner å skurre (1/6 av skjermen ca) Det ligner på noe du får på TVen når du ikke har signal, men ikke helt. Jeg har prøvd med en reset, tilbakestilling av telefonen osv. men ingenting fungere. Flipper jeg skjermen tilbake er alt normalt igjen og jeg har hittil ikke fått skurringa når jeg har den loddrett. Problemet oppsto når jeg sendte melding OG tastaturet var ute. I dette øyeblikk prøver jeg og framskape problemet på andre måter, men har ikke "lykkes" enda om man skal sette navn på det. Hele skjermen flimrer også i det jeg flipper den ut. Jeg har ikke mistet mobilen i bakken eller hatt andre uhell med den enda. Hva kan være problemet og hva kan jeg gjøre? Mobilen er kjøpt over nett hos deal.no Bilde av problemet kommer når jeg får tak i et kamera. EDIT: Jeg var hos telekiosken nettopp og han trodde det kunne være software-bug. Tvilsomt mener jeg, men han skal ha mer peiling enn meg... Brukte software for å se om det var evt. software feil. Diagnose + screenie software, men diagnosen var clean og screenien var clean. Tipper jeg ringer deal.no og spør om jeg skal sende den til de eller feilmelde den selv. Endret 6. januar 2009 av ro0bin Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Velg Settings > Power > Backlight og sett dette til Auto. Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Dette er nok ikke en slik feil. (Denne står på auto også) Feilen oppstår kun når tastaturet er ute. Nå er det også slikt over hele skjermen, men primært på høyre side. Ringte deal i dag, men dama som tok telefonen kunne ikke gjøre annet enn å be meg ta kontakt med mcare.no Jeg spurte også etter muligheten til å heve kjøpet, men hun kunne ikke si noe på det. Ble anbefalt og signere forsikring,vente litt og så sende den inn til service. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg lånte en Xperia og hadde samme problem og det løste seg etter å sette lysstyrken på auto samt reboote og vente noen timer. Har ikke sett noe til flimringen siden. Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Dette er gjort. Flimringen er en ting, men den jævla skurringa som tar helt av gjør mobilen ubrukelig når jeg flipper tastaturet ut. Jeg ser ingenting(deler av skjermen er helt fin) samt den henger noe fryktelig Mobilen sendes til Mcare.no i dette øyeblikk. Endret 19. desember 2008 av ro0bin Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ble anbefalt og signere forsikring,vente litt og så sende den inn til service. Altså tre gode grunner til å ikke bruke Deal... 1. De vil ikke hjelpe deg, men krever at du selv ordner service på telefonen. 2. De anbefaler deg å tegne forsikring på en telefon som allerede har en feil, og så sende den inn på rep. og få forsikringen til å betale for reparasjonen... det er forsikringssvindel, og Deal oppfordrer her til en straffbar handling, noe som i seg selv er straffbart. 3. Og til sist... hvorfor tegne forsikring når dette nesten garantert er en garantisak? Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Takker for svar Super. Beklager jeg ikke har svart. Telefonen ankommet i posten fra mcare i dag, guess what. Feilen er der. Mcare skrev: "demontert, oppdatert software, test ok" Sender den tilbake i morgen =/ EDIT: Mobilen blir sendt med posten klokken 4 i dag. Ekspress over natten. Ringte mcare, de sa at jeg skulle reklamere på servicen. One down, two to go? Endret 6. januar 2009 av ro0bin Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Det tok over to uker før jeg fikk telefonen fra mcare tilbake. Dette er uten at de ga meg noe status i mellomtiden. Jeg forsøkte og ringe de, men de tok aldri telefonen. I går fikk jeg derimot telefonen tilbake, men som sist er den fortsatt like jævli. Denne gangen skiftet de i alle fall den 3" TFT skjermen, uten at dette gjorde noe forskjell. Jeg har forsøkt og google problemet, men jeg finner ingenting. Heller ikke hos xda er det noe post om et likt problem. Dette blir den tredje gangen jeg sender telefonen inn til service for samme feil, noe som vil si at jeg kan evt. få heve kjøpet / ny telefon..? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Dette blir den tredje gangen jeg sender telefonen inn til service for samme feil, noe som vil si at jeg kan evt. få heve kjøpet / ny telefon..? Ja. Hvis verkstedet ikke har klart å reparere samme feil etter to forsøk, kan du kreve å få hevet kjøpet eller ny telefon. Det er mulig et slikt krav må gå gjennom forhandleren, men er litt usikker på dette. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Ja, forhandler oppretter en reklamasjon sak hos HTC,SE, så må den må inn til verksted, tror Deltaservice er de eneste som tar dette for HTC,SE her til lands, for å gjodkjenne feilen for tredje gang. Når det er gjort får butikken en ny salgspakke, og du kan heve kjøpet eller få en helt ny telefon. Du har krav på lånetelefon i denne perioden, ettersom det altid tar mer enn 7 dager. edit: Endret 26. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvorfor snakker du om HTC? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvorfor snakker du om HTC? Aner ikke. Okey, ser vi bort ifra at jeg av en eller annen grunn skrev HTC i steden for Sony Ericsson, så blir resten mer eller mindre riktig. ( ellers er det jo HTC som har skrudd samen telefonen for Sony Ericsson, så helt feil var det ikke, selv om det egentlig var det.. ) Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det er sannsynligvis inverteren til displayet som er ustabil av en eller annen grunn. Mulig varmgang kan føre til slike hendelser. Bruker man WIFI blir mobilen rimelig varm på innsiden. Denne skjermen på Xperia krever mys lys og strøm for å drives, dette gir mye varme. Jeg jobber med salg av display løsninger så kanskje dette kan være roten til problemet........i såfall vil flere oppleve det samme med Xperia. Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) brukte sjeldent wifi, men varme i slike mobiler er det. Det gjelder vel alle smart-telefoner. mobilen er i alle fall hos mcare nå. Endret 2. februar 2009 av ro0bin Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 I dag er det 9/2 og jeg har ikke hørt noe spesielt. Jeg ringte mcare en gang i forrige uke, men da kunne dama i telefonen fortelle meg at mobilen kun hadde vært inne hos de EN gang. Hun ba meg sjekke posten og var fast bestemt at den kun hadde vært inne hos dem en gang. Merkelig at jeg har servicebevis på to ganger OG at trackingen hos posten.no sier at noen hadde tatt imot telefonen for tredje gang fire dager før jeg ringte. Begynner å bli rimelig lei av denne saken nå. Kjøpte mobilen 15/12-08 og har brukt den kanskje i en uke til sammen :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå