sindrejibb Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei! Er greit lei av dårlige PC-høyttalere nå, og har tenkt å investere i et par aktive monitorer til PCen min. Har vært å hørt på noen Yamaha HS50 som jeg synes var litt vel skarpe, mye diskant og mangel på lavtone. Hørte også på et par Fostex som jeg ikke husker modellen på, men ca. samme prisklasse. Ingen av dem overbeviste meg egentlig helt. Etter mye leting på internett er det klart at KRK's RP5 monitorer er de som generelt for mest skryt. Bedre enn både M-audio, Yamaha, Fostex og det meste sies det i denne prisklassen. Likevel synes jeg det blir dumt å kjøpe uhørt. Derfor lurer jeg både på om noen har meninger angående hvilke monitorer jeg skal velge, og ikke minst: Er det noen som fører KRK i Trondheim? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 pris hadde du tenkt deg? Jeg kjøpte meg et sett med Genelec 1020a brukt. De er små og spiller fletta av alt man får av pchøyttalere Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Ganske sikker på at det blir et par KRK RP5. Får dem til ca. 3000 kr paret. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Har du sett på D'Feldt Audioengine 5? Koster 3k, fått gode reviews. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Har ikke hørt om merket en gang, jeg. Men etter det jeg har sett, ser det ut til at KRK uten tvil er de som får mest skryt. Mange som mener de er bedre enn både M-audio, Yamaha, Fostex og at de egentlig er på linje med Genelec. Til en bedre pris. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Men et spørsmål: Høyttalerne vil uten tvil mest brukes til å høre på musikk, så for meg er det viktigste at de gir så god lydkvalitet som mulig og at de er behagelige å høre på. Ikke at de er så "flate" som mulige. Jeg er ute etter GOD lyd! Vil disse KRK'ene passe for min bruk? Eller bør jeg satse på noen andre høyttalere? Det må jo være god lyd i dem, i og med at de brukes i studioer, tenker jeg liksom.. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 OK, det blir nok enten KRK RP5 eller RP6 (begge generasjon 2). Har noen erfaring med disse? Er det stor forskjell på de to? Kommer til å spille mest hip-hop, reggae og electronica så bass er jo ganske viktig. Egen subwoofer blir for dyrt. Får jeg mye mer bass ut av en RP6 enn en RP5? Hjeelp! Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det er selvfølgelig mer "trøkk" i RP6, ikke så rart ettersom disse er større. Har just kjøpt et par med KRK RP6 på riff.no sine nettsider. Der får du de til 1745 pr stk, altså 3490 NOK. De har også gratis frakt i hele desember. (bestill fort) Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Bestilte faktisk 2 RP6 på riff.no den 30! Har dine blitt sendt enda? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 jeg synes krk'ene var en smule skarpe, men nå liker jeg varm lyd også da. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 nei, tror ikke de har blitt sendt enda.. sendte de en mail idag, hvor svaret var at jeg skulle få sendingsnummeret med en gang de ble sendt. Så jeg venter i spenning! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Jepp, får håpe de sendes snart. Noen som vet hvorfor disse monitorene er så mye billigere på riff.no enn alle andre plasser? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Har ikka peiling, men det er jo faktisk sant. relativt mye billigere. Her er mailen jeg fikk: Vi venter KRK RP6G2 inn på lager mot slutten av denne uken, julerushet i desember gjorde et stort innhogg i varelageret vårt. Siden du bestilte på nyttårsaften, har det vært bare 1 arbeidsdag fram til i går, så det blir veldig kort tid. Men vi står på sånn at du får monitorene dine så fort som mulig! De er veeeeldig bra! Mvh Are Kvamstad RIFF Musikk AS EDIT: Nå har de satt opp prisen betydelig mye mer!!! 2395 pr stk!!! Jeg betalte 1745 pr stk og til og med fri frakt! Endret 6. januar 2009 av boneraw Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Heisann! Spurte jeg også og fikk ca. samme mail idag Så da blir det vel snart da! Ja, jeg visste at prisene kom til å justeres opp. Var i en Riff-butikk der de sa at de ville settes opp. Derfor bestilte jeg fort på nettet så jeg fikk dem til den gamle prisen før de ble justert! Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jepp! det var jeg og, jeg måtte jo høre dem før jeg kjøpte de. da sa han også at prisene kom til å gå opp en del etter nyttår. Har vel noe med den svake kronekursen å gjøre, finanskrise osv.... Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Men jeg kommer aller mest til å LYTTE på musikk, ikke å produsere. Fikk likevel anbefalt aktive monitorer framfor dårlige Logitech PC-høyttalere etc. Vil det være noe særlig bass i slike? Vil de være gode lytte-høyttalere? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det vil det være. Det som er spesilet med studiomonitorer er at de er laget på en spesiell måte for å kunne gjengi lyden akkurat slik den. altså egentlig et litt "flatt" lydbilde. Men ettersom det er en 6" på et ikke altfor stort gutterom funker disse høytalerne meget bra. jeg for min del skal bruke de i forhold til studiomiksing, men har hørt av flere at de funker også bra som "PC-anlegg". Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Betryggende å høre Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 vil bare informere om at KRK ROKIT RP6 selges til 2195,- hos www.prolyd.no lav pris pga ryddesalg vurderer og kjøpe disse sjæl ass Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det er G1 vel det da, og jeg synes G2 låter bedre. Bedre Low end, og varmere mid. jeg vil si meg og Sindrejibb fikk en bedre pris altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå