Gjest GUTTOSLO Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hallo godtfolk. Gutt på 17 år fra Oslo her. Velger å poste som gjest fordi jeg ikke vil ha dette innlegget linket til profilen min. Sikkert flere tråder som omhandler lignende ting som dette, men jeg velger å poste en ny tråd om akkurat min situasjon. Jeg trenger hjelp (bombe!), som så mange andre. Skal prøve å gi dere kortversjonen av historien, så here goes: Siden høstferien sånn ca. har jeg og kameratene mine hengt med noen jenter som går i samme klasse som oss. Jeg har selvfølgelig greid å falle pladask for ei av jentene, og vi har funnet tonen godt. Jeg ble ikke forelsket i hun med en gang, men har vært det i noen uker nå. Vi (jeg oppfattet det iallfall slik) flørtet og hadde det gøy sammen de første ukene etter jeg ble forelsket i hun, og jeg trodde hun var litt på meg. Det var ikke sånn at jeg var sikker på at hun var kjempeforelsket i meg, men jeg mener jeg merket at det var noe der. Alt var bra, og jeg ble bare mer og mer forelsket i denne jenta. Men så skjer det selvfølgelig noe. Den siste uka har hun oppført seg annerledes ovenfor meg, liksom som hun ikke liker meg mer ... Og det virker som om hun prøver å snakke mindre med meg osv. når vi er sammen med de andre i "vennegjengen" vår. Så jeg snakket jeg med en av vennene hennes, og spurte om noe var i veien med jenta, og sa at hun hadde oppført seg annerledes enn før osv. Veninna sa at hun også hadde merket at jenta hadde oppført seg litt annerledes i det siste. Også sa hun at noen av de andre venninnene til jenta hadde sagt at hun ikke skulle flørte så mye med meg osv. for å ikke gi meg for høye forhåpninger om at hun var forelsket i meg. Sist gang hun var i et forhold var det med en som før var hennes venn, men som etter at de slo opp har hatt lite kontakt med. Hun jeg snakket med sa at hun trodde jenta var redd for å miste meg som venn hvis vi fortsatte å flørte og kanskje ble sammen, men at hun trodde hun likte meg ... Hun virker helt annerledes nå, og jeg liker det ikke. Så da kommer det store spørsmålet, hva skal jeg gjøre? Jeg aner ikke hva hun synes om meg, om hun liker meg kun som en god venn eller om hun liker meg mer ... Håper jeg kan få noen gode råd her inne ... På forhånd, takk. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det virker som om du har vært litt for "klengete", at hun er blitt utilpass og trekker seg litt tilbake. Prøv å ikke virke overdrevent intererssert, la henne komme etter deg, ikke omvendt. Ellers anbefales det (som alltid) å ta en titt i PUA - tråden. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest GUTTOSLO Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Okey, takk for svar! Kanskje er det det som har skjedd ... Vi skal vel dra hvert til vårt i jula, jeg skal iallfall bort, så da får vi se hvordan det går etter ferien Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jenter, spesielt i den alderen, er veldig lett påvirkelige. Hvis venninnen har sagt at hun ikke burde gi deg sånne signaler, og at hun tidligere har brent seg på dette, så er det ikke merkelig at hun har fått litt nerver. Tenk på hva DU har lyst til, og finn ut om hun føler det samme, uten å være for påtrengende. Prøv gjerne å snakke med henne uten at venninnene er der. Liker hun deg, kommer hun garantert til å holde kontakten med deg. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det kan ha skjedd at du har vært for klengete og dermed "skremt bort" jenta litt. Sånn skjer Det kan likevel hende at hun faktisk liker deg, men "desperate" gutter skygger man gjerne litt unna Et tips broren min har gitt meg er å være litt mystisk. Ikke ta kontakt med henne, men la henne ta kontakt med deg. Du trenger ikke overse henne, men ikke gi henne noe mer oppmerksomhet enn hun gir deg. Ikke foreslå at dere skal finne på noe, og kanskje du kan fokusere på å snakke mer med venninnene hennes enn med henne? La henne lure litt på hvor hun har deg, og la henne jobbe litt for å få deg Alle vil ha det de (tilsynelatende) ikke kan få Om det ikke funker så kan du eventuelt spørre hvordan ståa er, eller gi opp prosjektet. Det finnes massevis av flotte jenter du ennå ikke har blitt kjent med Og forresten, ja, jenter er kompliserte Vi er så kompliserte at vi ikke alltid klarer å forstå oss selv Inntil man finner en måte å forenkle oss på, så må du nok bare leve med det Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Drit i henne. Hun er jo totalt ustabil... Gå heller etter eldre damer som er litt mindre påvirkelige av sjalu venninner. Det blir bedre med årene ser du,men det blir aldri helt bra. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Drit i henne. Hun er jo totalt ustabil... Gå heller etter eldre damer som er litt mindre påvirkelige av sjalu venninner. Det blir bedre med årene ser du,men det blir aldri helt bra. Det er vel forsåvidt også et poeng ^^ Det er dessverre sånn at noen jenter, altså rundt den alderen der, ikke vil at venninnene deres skal få seg kjæreste. Da får de jo mindre tid med venninna si.. Og nei, det blir vel egentlig aldri helt bra ^^ Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hun jeg snakket med sa at hun trodde jenta var redd for å miste meg som venn hvis vi fortsatte å flørte... Jeg blir kvalm av sånt snakk. Venn? Fuck me sideways. Lenke til kommentar
labamba Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen som har tenkt at det faktisk kan ver at det er slik som hun sier? Hun er redd for å miste han som en venn! Har vert i samme situasjonen selv! En gutt jeg hadde "hengt med" en lang stund, begynte plutselig å vise interesse for meg. Til slutt la han alle korta på bordet, og fortalte alt som det var. Han ville vere mer enn venner.. Jeg ville ikke dette, for jenter setter nemlig utrolig stor pris på vennene sine! Dette fortalte jeg til han. Det ble rart mellom oss noen uker frem i tid, men det ordna seg til slutt! Nå har han fått seg en annen kjæreste, å vi er fortsatt kjempe gode venner:) Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen som har tenkt at det faktisk kan ver at det er slik som hun sier? Hun er redd for å miste han som en venn!Har vert i samme situasjonen selv! En gutt jeg hadde "hengt med" en lang stund, begynte plutselig å vise interesse for meg. Til slutt la han alle korta på bordet, og fortalte alt som det var. Han ville vere mer enn venner.. Jeg ville ikke dette, for jenter setter nemlig utrolig stor pris på vennene sine! Dette fortalte jeg til han. Det ble rart mellom oss noen uker frem i tid, men det ordna seg til slutt! Nå har han fått seg en annen kjæreste, å vi er fortsatt kjempe gode venner:) Kan ikke være venner med ei du har følelser for som ikke er gjensidige. Funker ikke. Da tar man heller sjangsen på et forhold. Man vil få mye mer glede ut av det (om det skulle bli noe) enn å ha et rart og ukomfortabelt "vennskap". Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen som har tenkt at det faktisk kan ver at det er slik som hun sier? Hun er redd for å miste han som en venn!Har vert i samme situasjonen selv! En gutt jeg hadde "hengt med" en lang stund, begynte plutselig å vise interesse for meg. Til slutt la han alle korta på bordet, og fortalte alt som det var. Han ville vere mer enn venner.. Jeg ville ikke dette, for jenter setter nemlig utrolig stor pris på vennene sine! Dette fortalte jeg til han. Det ble rart mellom oss noen uker frem i tid, men det ordna seg til slutt! Nå har han fått seg en annen kjæreste, å vi er fortsatt kjempe gode venner:) Hun vet ikke hva _hun_ vil og lar venninne bestemme for seg. Forøvrig så tar menn bedre vare på sine venner en hva kvinner gjør... Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Dersom begge setter pris på vennskapet, og hun gir uttrykk for at vennskap er alt hun ønsker, så er det like greit å backe ut, og prøve å fortsette som venner. Et forsøk på et forhold kan ødelegge vennskapet, så man må vel se ann hva man er villig til å ofre. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Dersom begge setter pris på vennskapet, og hun gir uttrykk for at vennskap er alt hun ønsker, så er det like greit å backe ut, og prøve å fortsette som venner. Et forsøk på et forhold kan ødelegge vennskapet, så man må vel se ann hva man er villig til å ofre. Hadde ikke trivdes med å hatt ei veninne som jeg var interessert i men som ikke hadde de samme følelsene for meg. Litt vanskelig å komme over en forelskelse hvis denne jenta er en god venn liksom. Men det er meg. God natt. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Si det som det er, du har ingenting å tape på det, absolutt ingenting. Skulle det bli ukomfortabelt i etterkant er det bare sånn det må være, ting retter seg opp igjen hvis man ønsker det og da spesielt hvis begge to er en del av samme vennegjeng. Hvis dere har vært frem og tilbake med flørting etc i lengre tid og du ikke har vist noen konkret interresse kan det i seg selv være nok til at jenta skygger unna, ikke bare at du har vært for klengete. Kjør på! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Ikke si det som det er nei! Det kan nok gjøre vondt værre. Hvis hun allerede er litt usikker på hvordan hun føler for deg, og du sier rett ut til henne at du liker henne, vil du legge alt ansvar, og mye press, på henne. Hun vil da (som mange andre) velge enkleste veien ut av situasjonen, noe som er å si at hun kun liker deg som venn, og gjerne vil fortsette med det. Mange gode tips i denne tråden, men det å fortelle det til henne er ikke en av dem. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Den situasjonen skjønte jeg etter dem første linjene Du er i friendzone Du blir forelsket Jenta finner ut at du er forelsket Jenta blir mer passiv til deg for ikke å såre deg Tror dem fleste har vært gjennom samme situasjon Lenke til kommentar
Gjest GUTTOSLO Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Takk for alle svar. Mange gode tips og råd her. Det er så riktig det du sier Demantios, jeg har vel gått i vennefella. Jaja, sånn kan det gå. Får bare ta med meg dette som enda en erfaring på veien ... Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Takk for alle svar. Mange gode tips og råd her. Det er så riktig det du sier Demantios, jeg har vel gått i vennefella. Jaja, sånn kan det gå. Får bare ta med meg dette som enda en erfaring på veien ... Det er rette innstillingen! Lykke til videre, og husk at det finnes fler enn bare èn jente der ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå