Duckhunter Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Mine AKG k416p har tatt kvelden og får byttet dem på CDON.NO innen samme prisklasse. Det jeg legger vekt på er: -Lukket konstruksjon -Helst AKG, men alt av forslag blir tatt imot med stor interresse -Bra bass, men ikke overdrevet ala portapro. -Og ikke minst klar og fin lyd. Har akkurat sendt en mail til CDON.NO om det er mulig å betale et mellomlegg om jeg velger en dyrere modell, så kan godt anbefale dyrere modeller Takk på forhånd. Edit: Glemte å nevne at de kostet 519,- og er såklart sluttført siden jeg ikke kan få samme modell, noe jeg i utgangspunktet var mest interressert i. Endret 18. desember 2008 av Duckhunter Lenke til kommentar
toffo Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 De som er mest aktuelle hos CDON for øyeblikket er vel AKG K518DJ (429,- -- veldig billig i forhold til andre nettbutikker), som vel i prinsippet er en forbedret versjon av K416, eventuellt AKG K530 (599,-) som er en noe større tyngre variant med puter som omslutter hele øret. M.a.o ikke så grei å dra med seg, men mer komfortabel for langtids-lytting. Begge skal ha den ordentlig gode AKG - lyden. ;-) Ellers har sikkert Sennheiser noe brukandes i samme prisklasser, men disse kjenner jeg ikke så godt at jeg kan anbefale noe. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Tar tilbake rådet om AKG K530, med utgangspunktet i din spec. De er halv-åpne... Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Hei, og takk for svar. Synes nok de du anbefalte er litt store. Har fått svar av CDON.NO, og får velge en dyrere modell mot å betale mellomlegget. Så da lurer jeg på om det er stor forskjell mellom k430 og k450? Er det verdt prisforskjellen? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hmm. Litt av prisforskjellen kommer av at K450 støtter bluetooth (via adapter - ekstrautstyr..). Den har også noe bedre høyttalerelementer, men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på lyden... Ingen av de er dårlige. Men det er én viktig forskjell. K430 har 1.1m kabel med 6,3mm kontakt. K450 har utskiftbar kabel og leveres både med 1,1m kabel m/6,3mm plugg OG 0,5m kabel m/ 3,5mm plugg. M.a.o er det bare K450 som er aktuell hvis du skal bruke den til bærbart... Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Hei igjen, Etter dine råd gikk jeg for K450, men også siden det er er arvtageren til K416P Takk for hjelp torefor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå