Modeswitch Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg bruker kabel, og må da vente noen minutter (!) før jeg har nett. Står da at jeg bare har lokal tilgang, ikke lokalt og internett. Kommer meg jo på nett etter hvert, men er det noe man kan gjøre for at det skal gå litt raskere å koble seg til? Bruker Windows Vista hvis det har noen betydning. Kontaktboksen i veggen som jeg kobler til er nylig byttet og kabelen er uskadet og ca en uke gammel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er vel ingen her som aner hvordan du er koblet opp mot nettet annet enn at du har en veggboks. Du må forklare hva slags utstyr og leverandør du har. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg bor på studenthybel og vet nada. Hvis det ikke er noe enkelt svar på det får jeg kontakte utleier. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det kan jo være router hos utleier som er overbelastet og dermed treg. Høres uansett rart ut at det skal ta minutter å få internettforbindelse. Jeg ville bedt han om å slå av og på routeren for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Tving nettverkskortet ditt til å kjøre 10mbit og se om det hjelper. Kommer det da med en gang så kan det nok være kabelen som går inn på boksen (ikke fra boksen) som kan være dårlig, når det er sagt har noen nettverkskort mindre toleranse for feil en andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå