lucho Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har en WD ekstern HD som datt i gulvet. Etter dette så kommer ikke HD'en opp i min datamaskin. Hvis den settes inn i en annen pc, så står det at den leter etter enhetsdrivere eller noe ligenende. Men når dette er ferdig så er det fremdeles ikke mulig å finne den. Er den ødelagt ? Den lyser fremdeles, og lager lyder når den blir slått på. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Flere muligheter. 1) Kan være fysisk ødelagt. 2) Kan være dårlig kontakt inne i enheten. 3) Direkte brudd på ledere. Lenke til kommentar
lucho Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Hvordan finner jeg ut hva som er galt da ? Noen av alternativene som kan fikses selv ? Pc'en merker at HD'en blir plugget i , og man kan høre den jobbe ved inn -og utplugging, lyser også. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hvordan finner jeg ut hva som er galt da ? Noen av alternativene som kan fikses selv ? Pc'en merker at HD'en blir plugget i , og man kan høre den jobbe ved inn -og utplugging, lyser også. Den kan ha fått seg en smell i SATA-til-USB overgangen som er inni kabinettet. For å se om det er feilen tar du rett og slett disken ut av kabinettet, og kobler den i en stasjonær PC over SATA. Hvis ikke DET går så kan du prøve med et disk recovery program og lese hdd plata for å sikre filer. Hvis ikke det heller går så er disken ødelagt. Da må du i såfall sende den inn en plass for å få tilbake data som var på den (hvis det er nødvendig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå