Cookiey94 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 når jeg formaterte pcn for noen dager siden har pcn oppført seg helt merkligt den restarter seg mus og tastatur fryser av og til. nettop formatert i dag for å sjekke om det var det som var problemet og det viste seg ikke til å være det heller. Noen som vet hva som er galt trodde først det kunne ha noe med PSUen men tror ikke det , kan det være HK som er føkket ? Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei, når ting som dette skjer under formatering og software lignende endringer. så er det somregel software og ikke hardware som er feil. hadde HK eller PSU vert noe feil med, så hadde du hatt større problemer en det. Spm: 1 : har du byttet OS type? 2 : har du alle driverne installert? 3 : støtter hardware nye OS/SP hvist du har byttet? mulige løsninger: 1 : prøve og formatere til et annet OS for og feilsøke 2 : reinstallere drivere 3 : feilsøke i bios for og se etter strømmtilførselen til HW er riktig. håper dette hjelper litt -TB Lenke til kommentar
Cookiey94 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 tusen takk hvordan feilsøker jeg i bios for og se ette strømmtolførselen ? Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 når jeg formaterte pcn for noen dager siden har pcn oppført seg helt merkligt den restarter seg mus og tastatur fryser av og til. nettop formatert i dag for å sjekke om det var det som var problemet og det viste seg ikke til å være det heller. Noen som vet hva som er galt trodde først det kunne ha noe med PSUen men tror ikke det , kan det være HK som er føkket ? Hvilket os bruker du? oppstod problemet først etter at du formaterte og reinstallerte os? Er dette samme installasjon du brukte før formateringen? Har du forsøkt med andre versjoner av os'et? Enkelte tiltak som uansett bør gjøres når ting går ad undas: - Tilbakestill BIOS til originale innstillinger. - Last ned minnetesten memtest86 og test minnet for feil. - Sjekk harddisk for feil. Produsentene har ofte sine egne diagnoseverktøy som kan lastes ned fra hjemmesidene deres. Phido Lenke til kommentar
Cookiey94 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 har tatt memtest fant ikke noe feil. bruker vista nå , problemet begynte sist uke da jeg formaterte det var da det begynte. hvordan tilbakestiller jeg Bios evnt. oppdaterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå