Gå til innhold

Nettmøte: Hva gjør Sony Ericsson i 2009?

Anbefalte innlegg

Flott at du er uenig med deg selv. Ganske morsomt egentlig. ;)
Care to explain?

Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn

;)

Bra Sherlock. Det stemmer at det er en påstand.

:tease:

Dette er så useriøst som det kan bli. Du evner tydeligvis ikke tenke selv, for om du hadde lest hele innlegget ville du kanskje forstått. Du tar jo ting fullstendig ut av sammenhengen.

Jaha. Først sier du at alt du ramser opp er fakta, så sier du at noe av det du ramser opp er påstander. Hva er det jeg ikke forstår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hang deg i hvert fall opp i noe som er temmelig personrelatert, med eller uten vilje for å få fokus bort fra saken, da saken her er negativ for SE.

Ja, jeg skal være den første til å være enig i at 110 stemmer fra et internettforum ikke gir representative tall for et markeds behov eller ønsker, men med så klare resultater som i dette tilfellet kan det uten tvil fortelle oss at for de som har en mening om dette så er det mini-jack og usb-standarder som gjelder.

Vi ser jo også SE følger disse standardene i sin dyreste modell. Vi skjønner hvorfor.

edit:

Angående prisforskjellene ser jeg at forskjellene over 2000 kr er mindre enn før. SE har sikkert justert prisene etter et så svakt år. Uansett, fra 1500 kr er det ganske utrolig hvor mye mer man får for pengene med Nokia enn SE. Over 2000 kr er altså ikke forskjellene like store.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
- Undersøkelse på forumet viser at 85% ønsker 3,5mm jack utgang i mobilen, og 75% ønsker usb-tilkobling. Vil dere, som deres konkurrenter, lytte til våre ønsker?

- Med X1i er dere endelig på banen igjen med en skikkelig proffmodell med god spesifikasjonsliste. Det få vet er at HTC lager den for dere. Er dette en strategi dere vil fortsette med eller vil dere i fremtiden selv stå for produksjon av slike mobiler?

- Om man sammenligner telefoner utifra teknologi og spesifikasjoner koster SE sine mobiler mer enn Samsung og Nokia. Hvorfor? Er det grensesnittet eller designet som er verdt mer, eller er SE et moteprodukt? Vil dere fortsette med dette?

Men herregud. Poenget er at du sauser sammen arrogant og nedlatende kritikk med spørsmål som har som formål å understreke kritikken ytterligere. Som man spør får man svar, heter det, og det er da ingen som gidder å svare på sånt møl. Du kunne jo like så godt ha spurt "SE er dyrt og drit-dårlig, det mener "alle". Vil dere fortsette med å lage møkk dårlige telefoner og selge dem til skyhøye priser til neste år også?"

Lenke til kommentar
Du hang deg i hvert fall opp i noe som er temmelig personrelatert, med eller uten vilje for å få fokus bort fra saken, da saken her er negativ for SE.

Ja, jeg skal være den første til å være enig i at 110 stemmer fra et internettforum ikke gir representative tall for et markeds behov eller ønsker, men med så klare resultater som i dette tilfellet kan det uten tvil fortelle oss at for de som har en mening om dette så er det mini-jack og usb-standarder som gjelder.

Vi ser jo også SE følger disse standardene i sin dyreste modell. Vi skjønner hvorfor.

edit:

Angående prisforskjellene ser jeg at forskjellene over 2000 kr er mindre enn før. SE har sikkert justert prisene etter et så svakt år. Uansett, fra 1500 kr er det ganske utrolig hvor mye mer man får for pengene med Nokia enn SE. Over 2000 kr er altså ikke forskjellene like store.

Igjen ber jeg om eksempler. Hvilken Nokia er det som gir så himla mye mer enn SE i 1500,- klassen. Og husk du må ta med alt, ikke bare det Nokia har valgt å fokusere på...

Lenke til kommentar
Men herregud. Poenget er at du sauser sammen arrogant og nedlatende kritikk med spørsmål som har som formål å understreke kritikken ytterligere. Som man spør får man svar, heter det, og det er da ingen som gidder å svare på sånt møl. Du kunne jo like så godt ha spurt "SE er dyrt og drit-dårlig, det mener "alle". Vil dere fortsette med å lage møkk dårlige telefoner og selge dem til skyhøye priser til neste år også?"

Å formulere meg slik at det fremstår som arrogant ønsker jeg ikke, så der må jeg tydeligvis jobbe med mine spørsmål, men det må selvfølgelig være både lov og ønsket at kritiske spørsmål stilles. Det er _vesentlig_ forskjell på min spørsmålsstilling enn ditt eksempel "SE er dyrt og drit-dårlig, det mener "alle". Vil dere fortsette med å lage møkk dårlige telefoner og selge dem til skyhøye priser til neste år også?".

Igjen, jeg står for de tre spørsmålene jeg skrev, og ser at det er flere brukere i denne tråden som kjenner seg igjen i min nysgjerrighet og også ønsker dette besvart.

Igjen ber jeg om eksempler. Hvilken Nokia er det som gir så himla mye mer enn SE i 1500,- klassen. Og husk du må ta med alt, ikke bare det Nokia har valgt å fokusere på...

For 1500 kr kan du få f.eks. en SE K660i eller G502i. Nokia 3120 Classic vil gi deg det samme, med unntak av HSDPA, til i underkant av 1100 kr. Ganske vesentlig prisforskjell. Må du ha HSDPA og Nokia må du opp til 1700 kr, men da får du til gjengjeld en ordentlig smarttelefon.

La oss ta to andre priser som eksempel.

500 kr:

Her får du ikke kjøpt en eneste SE-telefon, men Nokia gir deg blant annet blåtann og kamera.

1100 kr:

Nokia 3120 Classic (1085 kr) med 3g, QVGA-display, 2 megapiksler, minnekort

SE W302i (1169 kr) derimot har ikke 3g, ikke QVGA-display, men har 2mp og minnekort.

--

Ser at ett av mine spørsmål nå er besvart :)

edit: Jeg har sagt mitt i denne tråden og ønsker ikke delta i noe videre diskusjon. Skulle det være noe nysgjerrighet rundt hva jeg mener om diskusjonen eller nettmøtet føler jeg det er fortalt klart i de postene jeg har her. Ferdig :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Flott at du er uenig med deg selv. Ganske morsomt egentlig. ;)
Care to explain?

Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn

;)

Bra Sherlock. Det stemmer at det er en påstand.

:tease:

Dette er så useriøst som det kan bli. Du evner tydeligvis ikke tenke selv, for om du hadde lest hele innlegget ville du kanskje forstått. Du tar jo ting fullstendig ut av sammenhengen.

Jaha. Først sier du at alt du ramser opp er fakta, så sier du at noe av det du ramser opp er påstander. Hva er det jeg ikke forstår?

Jeg skjønner ikke at jeg gidder dette.

Jeg skriver:

GPSen til Nokia er overlegen Sony Ericssons, Nokiaen har Wlan, bedre skjerm, 3,5mm mini-jack og micro-USB.
Dette er fakta. (Her kommer du helt sikkert til å krangle på det med GPSen, men jeg gidder ikke argumentere for den nå.)

Det du og jeg mener er en påstand er når jeg skriver at jeg sier N78 er en bedre telefon generelt. Om du hadde vært i stand til å lese mer enn det som passer deg (til eksempel setningen etter: Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn.) ville du skjønt hva jeg mener.

Lenke til kommentar
edit: Jeg har sagt mitt i denne tråden og ønsker ikke delta i noe videre diskusjon. Skulle det være noe nysgjerrighet rundt hva jeg mener om diskusjonen eller nettmøtet føler jeg det er fortalt klart i de postene jeg har her. Ferdig :)

Selvfølgelig ikke. Blir man tatt med buksene nede, ønsker man å gjemme seg så fort som overhode mulig :p

Lenke til kommentar
Det du og jeg mener er en påstand er når jeg skriver at jeg sier N78 er en bedre telefon generelt. Om du hadde vært i stand til å lese mer enn det som passer deg (til eksempel setningen etter: Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn.) ville du skjønt hva jeg mener.

Nei det var ganske så kryptisk av deg, men nå gjentar du jo nesten samme påstanden, som du igjen hevder er fakta. Hva er påstand, og hva er fakta. Kan du skrive en liste, slik at vi slipper å lure på hva som er fakta, hva som er dine personlige preferanser, eller hva som rett og slett er påstander?

Lenke til kommentar
Selvfølgelig ikke. Blir man tatt med buksene nede, ønsker man å gjemme seg så fort som overhode mulig :p

Hva med å komme med konstruktiv tilbakemelding eller faktisk svare på eksemplene til arehei på hva du får for pengene hos Sony Ericsson vs Nokia? Eller nei, det er vel heller du som er tatt med buksene nede og Sony Ericsson-brillene på, siden du unnlater å svare.

Lenke til kommentar
Det er _vesentlig_ forskjell på min spørsmålsstilling enn ditt eksempel "SE er dyrt og drit-dårlig, det mener "alle". Vil dere fortsette med å lage møkk dårlige telefoner og selge dem til skyhøye priser til neste år også?".

Ja, rent teknisk, men jeg sitter igjen med inntrykket at alle spørsmålene kun var en penere formulering.

Du kunne for eksempel ha spurt: "Har SE planer om gå over til 3,5mm audio og USB på sine telefoner?" og "Vil dere fortsette å samarbeidet med HTC i fremtiden på evt nye Windows mobiler?". Det siste spørsmålet ditt er ikke noe spørsmål, men ren kritikk som det er umulig å ta noe stilling til på et saklig grunnlag, og som bare forsterker den arrogante nedlatende holdningen.

Om SE bruker HTC eller en annen fabrikk hvor som helst ellers i verden, er helt likegyldig. Alle mobilprodusentene shopper rundt, og produserer der de får de beste betingelsene. At X1 blir produsert av HTC er egentlig et kvalitetsstempel (HTC lager også windows-mobilene til Palm og de fleste amerikanske telefonselskaper). Markedsføringsmessig er det vel heller litt problematisk siden HTC også er en en direkte konkurrent, og har et såpass kjent og sterkt merkenavn, slik at vi blir sittende å undres over om X1 virkelig er en Sony Ericsson eller en HTC.

Lenke til kommentar

Nei det var ganske så kryptisk av deg, men nå gjentar du jo nesten samme påstanden, som du igjen hevder er fakta. Hva er påstand, og hva er fakta. Kan du skrive en liste, slik at vi slipper å lure på hva som er fakta, hva som er dine personlige preferanser, eller hva som rett og slett er påstander?

Fakta:

- N78 har Micro-USB

- N78 har Wlan

- N78 har 3,5mm mini-jack

- N78 har bedre skejrm

Påstand:

- Nokia N78 er en generelt bedre telefon enn C702 kvalitetsmessig. (Grunnlaget er at etter å ha solgt en god del av hver telefon har nesten ingen klaget på N78, men jeg tror nesten alle C702ene har vært på service.)

Fakta/påstand: Nokia N78 har bedre GPS enn C702.

Skjønner du nå? Eller vil du bare ikke skjønne?

Lenke til kommentar

Hva med å komme med konstruktiv tilbakemelding eller faktisk svare på eksemplene til arehei på hva du får for pengene hos Sony Ericsson vs Nokia? Eller nei, det er vel heller du som er tatt med buksene nede og Sony Ericsson-brillene på, siden du unnlater å svare.

Ja, det er tydelig.

Lenke til kommentar

Beklager, da arehei stilte spørsmålet slik at man tydeligvis fikk mer teknologi for pengene hos Nokia, da trodde jeg han siktet litt lengre opp i prisklassene. Men han siktet tydeligvis på u-landmodellene. Det forstod jeg ikke, og må bare beklage at jeg trodde han mente mid til high segmentet. Hvem kunne drømme om at han mente u-land segmentet. Men nå forstår jeg ennå bedre hvorfor representanten ikke svarte, for måten han stilte spørsmålet på, kunne jo dette lett missforståes. Bra dere oppklarte missforståelsen... :tease:

Endret av poe
Lenke til kommentar

Beklager, da arehei stilte spørsmålet slik at man tydeligvis fikk mer teknologi for pengene hos Nokia, da trodde jeg han siktet litt lengre opp i prisklassene. Men han siktet tydeligvis på u-landmodellene. Det forstod jeg ikke, og må bare beklage at jeg trodde han mente mid til high segmentet. Hvem kunne drømme om at han mente u-land segmentet. Men nå forstår jeg ennå bedre hvorfor representanten ikke svarte, for måten han stilte spørsmålet på, kunne jo dette lett missforståes. Bra dere oppklarte missforståelsen... :tease:

U-land modeller? Tviler på du ville sagt det samme om SE's lavere prissjikte. Men det kan være det samme. Poenget mitt er at jeg tror langt flere ville høre på deg om du sluttet å være usaklig.

Det heter f.eks. lavpris modeller, billigtelefoner etc.

PS: Måten han stilte spørsmålet på var tydelig nok for alle her, bortsett fra deg. Du "skjønte det ikke", og laget en krangel ut av det. Og egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder dette, men som jeg tidligere sa; det er jul. :whistle:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforBeklager, da arehei stilte spørsmålet slik at man tydeligvis fikk mer teknologi for pengene hos Nokia, da trodde jeg han siktet litt lengre opp i prisklassene. Men han siktet tydeligvis på u-landmodellene. Det forstod jeg ikke, og må bare beklage at jeg trodde han mente mid til high segmentet. Hvem kunne drømme om at han mente u-land segmentet. Men nå forstår jeg ennå bedre hvorfor representanten ikke svarte, for måten han stilte spørsmålet på, kunne jo dette lett missforståes. Bra dere oppklarte missforståelsen... :tease:

U-land modeller? Tviler på du ville sagt det samme om SE's lavere prissjikte. Men det kan være det samme. Poenget mitt er at jeg tror langt flere ville høre på deg om du sluttet å være usaklig.

Det heter f.eks. lavpris modeller, billigtelefoner etc.

PS: Måten han stilte spørsmålet på var tydelig nok for alle her, bortsett fra deg. Du "skjønte det ikke", og laget en krangel ut av det. Og egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder dette, men som jeg tidligere sa; det er jul. :whistle:

Alle? Hvem er alle? Du og et par andre Nokia fan boys? Jul eller ikke jul. Spørsmålet er stilt på feil grunnlag, noe jeg har bevist, men som Nokiafansen ikke klarer å ta inn over seg. At noen andre har mer teknologi til en billigere penge enn Nokia, er tydeligvis hardt å svelge. Og selvfølgelig tenker jeg ikke på 500,- mobilene da, men på de litt mer avanserte telefonene, slik som arehei gjorde da han stilte spørsmålet. Men han ble som sagt, tatt med buksene nede, og han har tatt konsekvensene av det, og sprunget å gjemmt seg. Og uansett hvordan dere kverulerer på dette, så forandrer det ikke fakta. Så en fortsatt riktig god SE jul til alle dere også!!!

Lenke til kommentar

Alle er de andre som argumenterte mot deg. De (og jeg) argumenterte mot deg, og mente spørsmålene ikke var villedende. Jeg forklarte til og med spørsmålene for deg... Uansett mener jeg Amobil kunne omformulert dem, så de passet inn med de andre spørsmålene, for de var jo litt frekke.

Jo, jul er jul. Grunnen til at jeg sa det var at jeg nå bruker "det er jul, og lite å gjøre" som unnskyldning for å gidde å krangle med deg.

arehei ble ikke tatt med buksene nede etter min mening. Det så mer ut til at han rett og slett hadde bedre ting å gjøre enn å krangle med deg (i motsetning til meg...). Hvis noen "vant" diskusjonen, var det han, etter min mening.

Jeg er IKKE Nokia fanboy. Slutt å kalle meg det. Jeg kjøper mer enn gjerne et annet merke, så lenge mobilen holder mine kriterier. Foreløpig har jeg en Nokia fordi jeg liker hvor oversiktlig den er, spesielt når det gjelder sms-skriving.

Og til slutt. SLUTT med ordkløveriet. Nå stikker jeg og herfra, for nå har til og med JEG bedre ting å gjøre. Svarer du, leser jeg det ikke, og jeg tviler på om noen andre gjør det heller. Jeg håper du greier å overbevise noen om at grunnen til at SE sine mobiler selger som hakkamøkk i Norge ikke er at fjortiser uten peil kjøper dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...