kesse Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Jeg har mulighet til å kjøpe en pent brukt/ubrukt objektiv for 1500kr. Er det et godt kjøp? Endret 18. desember 2008 av kesse Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er godt under halv pris. Man kan mene hva man vil om objektivet, men jeg mener i alle fall det er absolutt er et godt kjøp. Det har sine svaketer, men absolutt også sine posetive sider slik som et usedvanlig hendig brennviddeområde, bra konstrukson og IS. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Ja, er pga at enkelte er misfornøyd med objektivet jeg er usikker. Andre som har noen formening? Takk for svar ragamuffin. Lenke til kommentar
se# Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har mulighet til å kjøpe en pent brukt/ubrukt objektiv for 1500kr. Er det et godt kjøp? Er objektivet OK så vil jeg si det er veldig bra pris. Du kan jo sjekke bruktmarkedet på foto.no, der ligger det ofte 17-85 til salgs. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det største ankepuntktet til 17-85mm-en er prisen. Hadde prisen ligget på rundt 2.500,- ny; så hadde det vært et brukbart kjøp. Så til 1.500,- så er det et greit kjøp. Tom Lenke til kommentar
kesse Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Hvordan mener dere dette objektivet er kontra Sigma 17-70mm ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Optisk sett, er de nok ganske like. Jeg har Sigmaen, og en kamerat har 17-85mm. Og det er jevtn løp, ut ifra det jeg har sett foreløpig. Sigmaen har muligens litt mindre forvrengning på 17mm, men Canonen har IS og 15mm mer å gå på. Tom Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Canonen har IS og 15mm mer å gå på. Tom Ja, og ikke glem at Canonen har lynrask og lydløs autofokus (ring-usm). Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg kjøpte dette objektivet, som en erstatning for Tamron 17-50, og er storfornøyd. Det jeg savnet med Tamronen var raskere autofokus og det har dette objektivet. Kan ikke klage på bildekvaliteten på dette objektivet og fokus sitter oftere med canon enn på Tamron. (Tar mye bilder av barna og de sitter ikke stille) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 17-85 føles i alle fall litt mer solid enn 17-70. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg lot meg overtale til å velge 17-85 fremfor tamron sitt 18-55, og må si jeg i alle fall er fornøyd. Var overrasket over hvor skarpt det var Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Til den prisen så tror jeg mange her har lyst på det som et allround objektiv,så hvis du ikke vil ha det så legg gjerne ut en link så andre her kan slåss om det Fikk tak på et nytt et for 2200.- og angrer ikke på at jeg kjøpte det,blir vanligvis brukt til familiære hyggestunder og tilsvarende situasjoner,gjerne i kombinasjon med en blits. Ingenting og si på skarpheten og fargene der i gården synes de blir bra. Frontellementet står stille under fokusering og zooming,veldig nyttig når du har påmontert filterer. Solid bygget med bajonett-tilkobling i stål,spesielt stort og tungt er det heller ikke. Eneste aberet er hvis du liker og fokusere manuelt,fokusringen er litt liten så du kan få problemer med og finne den i stressa situasjoner. Endret 18. desember 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå