Gå til innhold

Fotosekk til jul

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen. Jeg er en hobbyfotograf som ønsker meg en fotosekk til jul. Utstyret jeg har per dags dato er et Canon 350D med 18-55 og et 55-250 objektiv, samt et Benro tripod stativ. Jeg ønsker meg en sekk hvor jeg kan ha med meg dette utstyret i, samt at det kanskje er plass til ett eller to objektiver til med tiden.

Jeg har lest mange tråder her på forumet og har også vært å sett litt i butikker og kommet frem til 2 sekker som virker spennende. Det er Lowepro SlingShot 200 AW og Lowepro Flipside 200.

Slingshot'en synes jeg er ganske smart ved at du ikke behøver å ta av deg sekken for å komme til kameraet, men jeg fant ikke ut om det var mulighet for å ha med seg stativ festet til sekken.

Flipside'en må du ta av deg for å komme til kameraet, men det fungerer jo da i tillegg som en ekstra sikkerhet ved at ingen kommer til kameraet ditt så lenge sekken er på ryggen. Feste til stativ har den også, som jeg synes var veldig smart lagt opp.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med begge disse og kan si litt om hvilken som er å foretrekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en Slingshot 100AW, og har prøvd en Slingshot 200AW. Men jeg synes at 200AW blir ukomfortabel å bære når den fylles helt opp.

Jeg har ikke prøvd Flipside, men jeg har kjøpt meg en Fastback 200. Den synes jeg er bra. Der får jeg plass til EOS 30D (gjerne med grep), Tamron 17-50mm f/2.8, Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5, Sigma 50-150mm f/2.8, Sigma 1.4x, Speedlite 430EX, samt en Asus Aspire 1. Pluss diverse annet småtteri.

Fastback 250 er samme sekk, men den har også plass til en normal laptop.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...