GA Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Tør jeg spørre hvor dere har det fra at man må bestille 2-3 eller 6-12 måneder på elektronikkvarer? Det er rett og slett feil. Yamaha har mellom 3 og 4 ukers leveringstid på de fleste produkter som ikke befinner seg på lager i norden... 6-12 måneders leveringstid = konkurs... Normalt sett skal elektronikkbutikkene ha varene på 2-3 dager fra distributør, og vi(distributører altså) prøver så langt vi kan å unngå å ha varer på lager i mer enn 30 dager. Det vil si at på de fleste varer vil det ta under 1 måned før endrede valuttakurser spiller inn på prisen til sluttbuker. På en del produkter vil faktisk prisene endres fra dag til dag med valuttaen når det ligger på lager hos distributør/importør. Endret 30. desember 2008 av GA Lenke til kommentar
kilik Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) 2-3 måneder er bare noe jeg har sett referert i media i forhold til julehandelen, men det kan jo variere veldig fra produkt til produkt og tid på året. Endret 30. desember 2008 av kilik Lenke til kommentar
Loko Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 De store kjedene må gi inn et vist anntall til fabrikkene slik at de veit hvor mye som skal produseres. Det er ikke slik at fabrikken plutselig kan hoste opp 1000 TV'r på en uke. Dem har en viss kapasitet som er satt opp utifra etterspørselen fra de store kjøperne. Selvfølgelig vil jo også det være et "europeisk lager" og et "norsk lager" som feks philips norge/europa har. Så hvis man skal ha et fåtall TV'r kan man bestille her, men dem må også bestille i forkant. Jeg er usikker på hva som gjelder for små varer slik som minnekort, men det jeg refferer til er større varer. Lenke til kommentar
GA Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 2-3 måneder kan selvsagt gjelde i visse sammenhenger, men det er ikke på noen måte normalt. De fleste produsenter klarer å produsere og levere på mellom 2 og 4 uker fra bestilling om det ikke finnes på lager. Loko: Hvor har du denne informasjonen fra? Snakker du av egen erfaring, eller er dette noe du bare har hørt? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jobber selv i bransjen og det er det jeg hører fra mine "overordnede" Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 altså jeg håper ikke prisene går opp noe mye, jeg syns prisene på elektronikk var nede på et behagelig nivå nå jeg. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Uff, kjedelig situasjon for mange dette, meg inkludert. Hadde tenkt meg den "årlige" oppgraderingen av PC-en, men nå har prisene på mange aktuelle komponenter allerede steget. Hadde også tenkt på en ny TV, men ser til min store skrekk at denne har gått opp i pris siden i går: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107907 Gammel pris var 10750. Opp 1000,- altså, nokså drøyt Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Såså, i følge prisguiden er det fortsatt butikker som selger w4500 til under 11000, alt håp er ikke borte. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Joda, jeg så det. Poenget var at man faktisk kan se prisendringene i praksis. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Åja, men da beklager jeg. Trodde du ble desperat, og kasserte ønsket om ny TV som følge av at prisen hadde steget i en butikk jeg. Men godt poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå