Gå til innhold

Ett XP spørsmål og ett brenne spørsmål...

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Kjører gyldig oppdatert windows xp professional.

To nye problem har dukket opp:

1 -Jeg skulle formatere en usb minneplugg til NTFS, men når jeg plugget den inn fikk jeg kun velge mellom FAT og FAT32.

Maskinen er formatert med NTFS, så det er kun formatering via usb porten som ikke ble støttet.

Plugget pinnen i en vista maskin og fikk vista da full tilgang til å formatere i alle mulige format, inkludert NTFS.

Har ikke XP mulighet til å formatere til NTFS via USB, kan man legge dette til eller noe?

2 -Har en DVD brenner som også ser ut til å ligge på dødsleiet.

Rippet en picture-disc, og det likte den tydeligvis ikke.

Det som er rart er at noen ganger når jeg brenner backuper og lignende av ting så virker ikke alle innstallasjonsfilene på plata som er brent.

Filen er brent uten feilmelding, den ligger som den skal på plata, den har riktig størrelse osv men den virker ikke.

De som ikke virker får ikke frem riktig ikon på innstallasjonsfilen, kun ett hvitt vindu.

Samme fil kan bli brent riktig ved neste forsøk.

Jeg trodde at så lenge man ikke fikk feilmelding og alt så normalt ut etter å ha brent så var alt greit, men ser jo nå at man kan brenne ting man ikke får tilgang til etterpå og det synes jeg er skummelt når jeg brenner backup.

Som en nødløsning har jeg begynt å zippe alt som skal brennes til en stor zip fil og så brenne denne.

Da har alt virket etterpå.

Har også sett at når jeg ser på den ferdigbrente plata er det tilsynelatende spor/områder som ikke blir brent.

Trodde man ville se en sammenhengende brent område fra midten og utover, men det er flere partisjoner ser det ut som.

Det ser ikke ut som om det påvirker sluttresultatet, men lurte litt på om dette har noe med avsatt minne til brenningen, dvs om det f.eks er satt av 1 Gb så brennes "spor" på ca 1 Gb hver, eller om det bare er tilfeldig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører gyldig oppdatert windows xp professional.

To nye problem har dukket opp:

1 -Jeg skulle formatere en usb minneplugg...

Hvis minnepennen er under 4 GB så tror jeg du ikke får annet enn FAT32 eller FAT...;) Grunnen til at du kan velge NTFS på minnepenner er at du kan overføre filer over 2,73 GB over på en minnepenn, som f.eks. DVD filmer i ISO format. Disse er på 4,3-4,5 GB...:p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Minnepennen ble umiddelbart oppdaget og registrert riktig av xp, det var kun formateringen til NTFS som ikke ble støttet.

I formatteringsmenyen kom kun FAT og FAT32 opp, mens i Vista kom en laaaaang liste med alternativer, inkludert NTFS.

Siden Harddisken ble formatert med NTFS før XP ble lagt inn så støtter XP det, virker bare som om den støtten ikke gjaldt USB portene...men det kan jo ligge i USB delen også og ikke selve XP?

Lenke til kommentar
Minnepennen ble umiddelbart oppdaget og registrert riktig av xp, det var kun formateringen til NTFS som ikke ble støttet.

I formatteringsmenyen kom kun FAT og FAT32 opp, mens i Vista kom en laaaaang liste med alternativer, inkludert NTFS.

Siden Harddisken ble formatert med NTFS før XP ble lagt inn så støtter XP det, virker bare som om den støtten ikke gjaldt USB portene...men det kan jo ligge i USB delen også og ikke selve XP?

Det som var ment var om XP ikke støttet formattering av din minnepenn i Xp...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...