Cappo Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har, som så mange andre her på forumet, tenkt til å kjøpe meg Athlon 64 og gjerne Crush K8 hovedkort. Jeg kjører nå RAID, og spørsmålet er da om jeg må opprette en ny RAID på det nye hovedkortet, eller blir den på en måte overført? For opprettelse av ny RAID vil jo føre til at all dataen på diskene blir slettet og det er jo ikke akkurat så veldig morsomt. Hvis jeg må opprette ny RAID, vel da er det frem med Norton Ghost 2003. For ikke fanken om jeg gidder å legge inn alt det på nytt. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 så lenge det ikke er samme type raid kontroller på det nye hovedkortet, så må du vel lage nytt array. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 skal ikke være nødvendig, iallefall ikke hvis du brker software-raid. Mulig raid kontrollern på crush'n er litt anderledes, men raid er en standard, så det bør virke om hverandre... lykke til, fortell om det funker/ikkefuner da... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Så hvis jeg har forstått det riktig, så har du bare hardware RAID hvis du har egen PCI RAID-kontroller og at denne RAID'en som er på hovedkort idag egentlig er en software RAID? Jeg vet at det skal gå å flytte RAID'en mellom hovedkort med samme RAID-kontroller. Men, men. Den tid den sorg. Tror nå jeg finner frem Norton Ghost uansett jeg. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Så hvis jeg har forstått det riktig, så har du bare hardware RAID hvis du har egen PCI RAID-kontroller og at denne RAID'en som er på hovedkort idag egentlig er en software RAID? nei Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 "]nei Nei vel. Nå datt jeg av lasset. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hehe, onboard raid kan være hardware raid, pci raid kan være software raid. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 "]hehe, onboard raid kan være hardware raid, pci raid kan være software raid. Og plutselig var jeg med på lasset igjen gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå