Gå til innhold

Skøyting av signalkabel?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en UHF, der røret er plasser et stykke ifra selve UHF`n, og nå har jeg lyst til å flytte røret noen meter lenger vekk, det går en 6×0,5mm² PFSK kabel fra UHF`n til røret,

 

Er det noen som vet om det går greit å skøyte en slik kabel? uten at det går på bekostning av lydkvaliteten? Eller må jeg bytte ut hele kabelen?

 

Takker så mye for svar.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det enkleste er å bytte ut hele kabelen med en riktig kabel (karakteristisk impedans, beregnet for høy frekvens, osv.). Å skjøte to kabler bidrar til en impedans mismatch som kan føre til mye tap, multiple refleksjoner som fører til dårlig signal.

 

Okey... Hadde egentlig håpet å slippe å bytte kabelen, men sikkert lurere det, enn å skøyte kabelen og så blir lydkvaliteten så dårlig at UHF´n ubrukelig.

Lenke til kommentar

Det er jo snakk om signalkabelen til selve røret, og ikke antennekabelen her, ikke sant?

I så fall vil det ha minimalt å si på hvordan UHFen funker, gjerne bare litt estetiske ting.

 

Her går det jo bare signal fra mikrofon, til høytaler og eventuelt nøklings signal.

Lenke til kommentar
Det er jo snakk om signalkabelen til selve røret, og ikke antennekabelen her, ikke sant?

I så fall vil det ha minimalt å si på hvordan UHFen funker, gjerne bare litt estetiske ting.

 

Her går det jo bare signal fra mikrofon, til høytaler og eventuelt nøklings signal.

 

Stemmer, det er bare kabelen til selve røret, ikke antennekabelen. Det estetiske har lite å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...