Snor Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Du kan jo regne ut hvor høy du burde være, ut fra høyden på foreldrene dine, og se om du avviker veldig fra den, før du irriterer deg. Ett regnestykke som stemmer på mange er dette: Din høyde = Snitthøyde for ditt kjønn +/- gjennomsnittshøyden dine foreldre avviker fra snitthøyden Eksempel: Din Mor er 165 Din Far er 190 Siden snitthøyde for kvinner er 160 og menn 180 er deres høyde tilsammen over snittet 15 cm, delt på to blir dette 7,5 cm Din høyde blir da 180 + 7,5 hvis du er gutt, 160 + 7,5 for jenter. Kosthold i oppveksten har en del å si, se bare på mange innvandrere, hvor 1. generasjon oppvokst i Norge ofte er ett hode høyere enn foreldrene, selv om genene er de samme. Men dette er ett grunnlag man legger fra fosterstadiet, og i barndommen, frem til man er utvvokst, så de siste årene har nok ikke så mye å si. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 altså.... du kan ikke bli høyere en hva din biologi bestemmer, hvis alle kunne vokst seg høyere ved å drikke melk hadde vil vi hat mennesker som er 3 meter høy. Det har vi jo nesten hatt da Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg og min bror har akkuratt likt DNA. Han er 2cm høyere enn meg. Han er 182cm og jeg er 180cm. Vi har liksom spist det samme, trent det samme, sovet på samme tidspunkt som regel og alt det. Hva kan være grunnen til differansen? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er vell litt ulike gener? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Nå har jeg ikke lest igjennom alle innleggene men jeg kan ikke noe for å le av hele posten, jeg kunne forstått argumente ditt hvis du var sånn 1.40 elns men du er jo over 1.80, og det med at du kan spise(drikke) deg større høres i mine ører ut som ikke helt seriøst ut men men. Ville bare prøvd å ikke fokusert så mye på hvor høy du er, kan lett bli en tvangstanke ville jeg tro. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Milt: Med mindre dere er identiske tvillinger så vil det jo alltid være variasjoner i genene. Man er jo ikke automatisk identiske selv om man er søsken. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Milt: Med mindre dere er identiske tvillinger så vil det jo alltid være variasjoner i genene. Man er jo ikke automatisk identiske selv om man er søsken. Stemmer, jeg er enegget tvilling. Så har akkurat samme dna som min bror. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er litt rart med meg og min bror, men det er vel slik det blir noen ganger. Jeg er 16 han er 13, jeg er 177 han er 174. Synes det er merkelig, men nå har alltid han vært den tynne, hengslete, mens jeg har vært bredere og hatt større muskler osv. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ja det er rart det. Men det kan hende du har fått gener fra et annet sted i slekten enn din bror. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg og min tvillingbror har forskjellig høyde Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Milt: At dere har forskjellige høyder som tvillinger viser jo bare i praksis at det er andre ting enn genene som bestemmer høyden.. for utifra genene så har dere nøyaktig det samme annlegget for høyde.. hva som har gjort at det er en forskjell i dere er vanskelig å si nøyaktig.. er ganske mange ting som kan spille inn littegranne på høyden fra eller til.. Lenke til kommentar
alfao232ga Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Morens alder når hun blir gravid Yo eldre hun er jo høyere blir barna ? Pappa er 188, storebroren hans er 182 og lillebroren hans er 196. Og det er ca. 7 års mellomrom mellom dem! Så jo eldre mamma er jo høyere ? Eller det foreldrene som har blitt flinkere til å få dem til å spise grønnsaker ? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Dagens I-landsproblem. Herregud. Jeg ekke' 1.80 engang! Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Alfao: Det er ikke noen automatikk i slikt Genene vil være forskjellige fra søsken til søsken og tilfeldigheter skjer.. lave foreldre kan få høye unger og omvendt.. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg og min eneggede tvillingbror har akkurat likt DNA og har nøyaktig samme gener arvet fra mor og far. Jeg er 1-2 cm høyere enn min bror (men ellers helt like), noe jeg liker å tro siden jeg alltid har spist mye mer enn han. Kosthold har definitivt noe å si på totalhøyde når man er ferdig fysisk utviklet. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Nå ble jeg nesten sjokkert over mengden eneggede tvillinger på forumet, før jeg så at nicket ditt var eMilt (bror til Milt..) Kosthold har opplagt noe å si på veksten. Men jeg tror det har mest å si i negativ retning, noen som er ordentlig underernærte eller som mangler viktige mineraler og vitaminer blir vokser jo aldri opp. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er kanskje mange tvillinger her... Har egentlig ikke lagt merke til det Tok forleden en tvillingundersøkelse med noen folk som kom helt fra Oslo til Hamar for å prate med oss ang sosiale/akademiske ferdigheter osv. Litt creepy egentlig Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Faen jeg tenker på det fremdeles jo:(, tenker at jeg skulle vist om sammenhengen mellom høyde og kosthold allerede som 15 åring istedetfor som 18-19 åring... Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg klarer ikke å forstå hva som er galt med å være 183. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hvis du er 183cm skjønner jeg ikke hva du klager over.. Dette er den perfekte høyden! Selv er jeg 182 Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Er 19 år og 178cm (hvis jeg målte riktig). Jeg har ikke noe problem med høyden min, så jeg kan ikke helt se hva du som er 183cm har å klage over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå