Galexon Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Hei Skal skrive særemne med følgende tema: "Internett og dets innflytelse på norsk språk og kultur". I forbindelse med dette lurer jeg på om noen vet om noen gode nettsteder eller eventuelle litterære verk som omhandler dette temaet? Jeg har selvsagt googlet det, men har ikke funnet noe av interesse. Derfor tenkte jeg at det er lettere å spørre folket, spesielt her på diskusjon.no. På forhånd takk for alle bidrag! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Interessan oppgåve. Vel, du kan jo berre sjå rundt på ulike nettsider korleis dei overskrider dei gode gamle norske orda med engelske. Eksemplene er monge. Korleis skal du vinkla det? Du kan jo alltids ta med Urban Dictionary som tek for seg ein rekke internett slenger (lol, rofl, omg osv). Mykje morsom lesning. At internett har hatt inflytelse på norsk kultur er det heller ingen tvil om. Fildelingskulturen er eit lysande eksempel. Men også orda på Urban Dicitonary, og vår veremåte. Facebook. Spennende oppgåve. Lukke til Endret 18. desember 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå