Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam

Undersøkelse  

644 stemmer

1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

• Ja
      458
    • Nei
      186

Anbefalte innlegg

hehe ja jeg var heldig med left 4 dead der :)

vet du.. det var så fristende å kjøpe og prøve ut Red Alert 3 fra steam.. men når spillet koster 474 kroner der og kun 349 i butikken...

sier seg selv! Eneste er vell Securom da.. som følger med på dvden.

Av prinsipp dro jeg ned til butikken og kjøpte det til 349. Fant også ut at jeg gjorde rett i det for spillet var ikke så bra som jeg hadde håpt. Company of Heroes FTW! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet du.. det var så fristende å kjøpe og prøve ut Red Alert 3 fra steam.. men når spillet koster 474 kroner der og kun 349 i butikken...

sier seg selv! Eneste er vell Securom da.. som følger med på dvden.

Jeg vet ikke hvordan det er med RA3, men det er faktisk noen spill som har Securom selv om du kjøper dem på Steam. Det er mange spillere ikke klare over.

Lenke til kommentar

Det er også mange som ikke tenker over / er klar over at selv om et spill har Securom, er det ikke nødvendigvis den "slemme" versjonen.

Fallout 3 (som Oblivion) har Securom, men da den enkleste formen for kopibeskyttelse - kun en enkel CD-sjekk under installasjon og første gangs oppstart av spillet.

Så selv om spill har Securom på Steam også, er det ikke nødvendigvis at de har den "slemme" versjonen.

Når det er sagt - personlig mening:

Betale ekstra for en digital nedlasting kontra butikk? Nei.

Kjøpe spill fra Steam? Boikott.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye Valve har gått ned i omsettning jeg, de burde jo merke den nedgangen.

De har nok heller tjent veldig mye i det siste. 50% av spillene som blir solgt i året blir solgt i juletider, og med tanke på alle "juletilbudene" de har hatt i det siste vil jeg tro de har tjent godt med penger. Tviler på at mainstream-brukere vil boikotte steam, tror ikke de vil merke så veldig mye til dette.

De har nok merka nedgang fra europa, så klart de tjener penger i jula, men jula er over og da trur jeg nok de kommer til å merke det:)

Lenke til kommentar

Er det kun jeg som har forstått dette ?

Selvfølgeli må vi betale MYE mer for å slippe å sette i en DVD hver gang vi skal spille.

Vi slipper jo også en 10x10 meter stor boks til spillet.

Og på toppen av dette må de jo sende spillet elektronisk over altlanteren , og det er verdt mye i forhold til en amerikanere som er nabo til serveren.

*selvsakt er dette ironi*

Lenke til kommentar
Eneste er vell Securom da.. som følger med på dvden.

SecuROM er med selv om du kjøper spillet via Steam. I samme form også, det fins ikke noen "snill" versjon. Man trenger ikke legge med et såpass avansert softwareprodukt som SecuROM for å bare kjøre en CD-sjekk. SecuROM er såpass integrert i spillkoden at jeg egentlig tviler på at noe som helst har blitt fjerna selv om spillet kjøpes 100% digitalt.

Lenke til kommentar
SecuROM er med selv om du kjøper spillet via Steam. I samme form også, det fins ikke noen "snill" versjon.

Helt feil - det er mange versjoner av Securom. Bethesda bruker mildeste form for Securom, som kun sjekker om det er riktig disk under installasjon og ved første gangs oppstart. (Fallout 3 kan spilles uten DVD etter første gangs oppstart ved å starte fallout3.exe, og originale Oblivion kunne spilles uten crack med vanlig rippet DVD).

Her installeres ikke noe rootkit eller annet søppel på maskinen din.

Spore's Securom derimot, installerte mye piss og lort som var potensielle bakdører til din maskin, og det er denne typen som har skadet ryktet til Securom, og gjort det like forhatt nå som Starforce var i sine glansdager.

Det finnes også versjoner av securom som sjekker CD/DVD under spillets gang, sjekker om du har emuleringssoftware installert (Daemon-Tools f.eks.), osv osv.

At et spill benytter seg av Securom er i utgangspunktet ingen grunn til å boikotte det - det finnes mange verre kopibeskyttelser der ute.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Er enig der, men jeg vedder på at de ikke har tenkt å svare. Vis de gir ett svar nå så blåser hele saken oppi taket igjen.

Folket på steam sin forum har begynt å gi seg, så regner med at vis de gir svar nå så blir det liv i folk igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har sendt klage epost om et problem med HL2, og de har ikke svart... Det har ingenting med europrisene å gjøre, men de svarer ikke allikevel

Supporten til Valve er ikke akkurat noe å rope hurra for.

Har selv gitt opp et håp om svar, ser ikke ut til at det blir noe av og at dette var hele tiden meningen. Skuffende, meget skuffende. Håper det straffer seg. De fortjener å gå på en smell med det her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det verste er at de ikke sa noe. De kunne sagt ifra eller beklaget eller W/E, men å ignorer kundene/brukerne sine er jo bare idiotisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...