Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam

Undersøkelse  

644 stemmer

1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

• Ja
      458
    • Nei
      186

Anbefalte innlegg

Ikke kjøp noe fra US steam store:

Proxy:

Sure you can browse the Steam Store using proxy servers in USA and see everything in $ again. But if you want to buy anything you need to:

1) pay with American VISA or other US credit card

2) American PayPal or any other payment method that proves you're in US

What happens if VALV€ finds out?

You will be banned somehow probably or your account will be disabled permanently. Yes, there is nothing about proxy in the Steam Subscriber Agreement, but still VAVL€ will act against it.

So simply don't try it.

It's easier to ask your friend outside Europe to buy something for you!

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ahr aldri brukt steam, men kunne tenkt meg gta4. Jeg ønsker heller å betale $45 (315kr) enn €45 (450kr). -Hvordan går jeg frem? Er det best å først opprette en amerikansk paypal?

Du finner fremgangsmåten noen sider tilbake, men mitt tips er å ikke gjøre det. Selv om du får kjøpt det til 315kr, risikerer man å miste hele kontoen om det merkes.

Lenke til kommentar
Det ser slik ut. Flere andre (i andre land) som sier det samme også, bl.a. her.

Hadde du lest litt i den posten hadde du funnet denne.

Må si at det er en god nok grunn..

We've temporarily removed Unreal Tournament 3, Unreal Tournament 2004 and the Unreal Deal. We're getting low on CD keys to cover the demand. Once we have enough keys, we'll make the packages available again.

På et generelt grunnlag (ikke nødvendigvis til deg heanwi): undersøk litt før en hopper på konklusjonen av at Valve vil ha verdensherredømme og hater alle.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Ikke kjøp noe fra US steam store:

Proxy:

Sure you can browse the Steam Store using proxy servers in USA and see everything in $ again. But if you want to buy anything you need to:

1) pay with American VISA or other US credit card

2) American PayPal or any other payment method that proves you're in US

What happens if VALV€ finds out?

You will be banned somehow probably or your account will be disabled permanently. Yes, there is nothing about proxy in the Steam Subscriber Agreement, but still VAVL€ will act against it.

So simply don't try it.

It's easier to ask your friend outside Europe to buy something for you!

Kilde

Virker jo som spekulasjon dette som alt annet, personlig håper eg folk prøver, så får vi se hva valve gjør, om de oppfører seg som rasshøl og disabler alle spillene folk har kjøpt, så håper jeg protestene og søksmålene ruller inn.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg ahr aldri brukt steam, men kunne tenkt meg gta4. Jeg ønsker heller å betale $45 (315kr) enn €45 (450kr). -Hvordan går jeg frem? Er det best å først opprette en amerikansk paypal?

Du finner fremgangsmåten noen sider tilbake, men mitt tips er å ikke gjøre det. Selv om du får kjøpt det til 315kr, risikerer man å miste hele kontoen om det merkes.

Kjøpte heller spillet på platekompaniet for 399. Steam priser seg ut av markedet...

Lenke til kommentar

Ser det er utrolig mange som sier at man vil miste kontoen hvis Valve merker at du har kjøpt spill amerikanske priser, men etter å ha lest subscriber agreement kan jeg ikke se det nevnt noe sted at de har grunn til det.

Er det faktisk noen som har belegg for det de sier, eller er det bare repetisjon av hva noen har sagt på et forum et sted?

Siden Valve regner oss som EU-medlemmer, yay for amerikansk forståelse av forskjell på Europa og EU, så har vi rett til å handle på den britiske utgaven av Steam, takket være EUs regelverk.

Lenke til kommentar

Prøvde å gjøre et juksekjøp(dollarkjøp) på en billig dings og kom helt til Purchase. Så fikk jeg en eller annen feil at det ikke kunne trekkes.

Ingen detalj på hva som faktisk var årsak.

Ellers har jeg sjekket opp i det å få seg et US Credit Card, men det er visst temmelig vanskelig i disse dager. Du må ha en US Social Number eller Tax number. Uten en av disse, så kan man ikke jukse seg til å være amerikaner.

Lenke til kommentar
Var det ikke Exepert som satte prisene opp før et salg, for så å selge dem med prisene de hadde før de ble satt opp på salget?

Og dette fikk de ikke lneger lov å gjøre av konkurransetilsynet (eller noe sånt)

elkjøp, lefdal, expert, siba...

alle sammen gjør det, rett før jul settes prisene opp, så har de januarsalg til den orginale prisen etc. men ikke på alle varene

Lenke til kommentar

De kan gjøre det, men det er regler for det. Prisen må ha vært høyere i x uker. Legg merke til at Elkjøp ikke kaller avisene sine for salgsaviser, men heller kanonstart på nyttåret og sånt. Skeidar gikk på en sån bom i en av sine kampanjer, da fikk de en bot på rundt 500 000.

Lenke til kommentar

ser her at folk sier at Valve banner kontoen din vist du klarer å lure de og kjøpe spill til dollar kursen?.

Det virker jo helt på tryne vist jeg hadde gjort det og de hadde banna min konto så hadde jeg saksøkt dem i hue og ræva, de har ingen rett å slette alle spilla, jeg har betalt lovelig fra dem, da skal de jammen sende meg alle spilla på dvd.

Lenke til kommentar
ser her at folk sier at Valve banner kontoen din vist du klarer å lure de og kjøpe spill til dollar kursen?.

Det virker jo helt på tryne vist jeg hadde gjort det og de hadde banna min konto så hadde jeg saksøkt dem i hue og ræva, de har ingen rett å slette alle spilla, jeg har betalt lovelig fra dem, da skal de jammen sende meg alle spilla på dvd.

Hehe, blir vanskelig å saksøke for noe du allerede ar skrevet under på å ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Hehe, blir vanskelig å saksøke for noe du allerede ar skrevet under på å ikke gjøre.

Tja, EULAer står ikke så sterkt rettslig her i landet såvidt eg vet, og loven er loven, uansett om du har skrevet under på noe. Om du skriver under på at køpsloven ikke gjelder når du køper et produkt, så betyr ikke det at en rettinstans ville sagt den ikke gjør det.

AtW

Lenke til kommentar

Virker som en litt for stor sak til å bare være en feil fra Valve's side dette. Tror nok de vet at 1€ != 1$. Ser for meg at en av / en kombinasjon av det følgende er det som ligger bak.

- Press fra distributører, fortrinnsvis med EA i spissen

- Forenkle "administrasjonen" ved overgang til ny valuta (hurra, vi trenger ikke å bruke en times tid på å omregne prisene)

- Et akutt anfall av ren, skjær grådighet

Uansett er det vel snart slutt på Steam-kjøpingen da, noe som er synd siden jeg faktisk hadde planlagt å kjøpe en del nå som Ubisoft endelig har funnet ut at det er noe som heter Europa, og at det bor folk der.

Det første er vel det mest sannsynlige. At selskaper kan bli litt mer grådige midt i en finanskrise er forståelig, men de glemmer i så fall noe ganske sentralt; mange kunder har mindre å rutte med også, og hvis man setter opp prisene er det svært lite sannsynlig at man får solgt noe som helst. Bare se på alle crazy-salga som har vært i romjula på elektronikk o.l., andre bransjer har tydeligvis funnet ut at dette er måten å få folk til å bruke litt penger på igjen i trange tider.

Rimelig idiotisk trekk av Valve, og garantert ingen "slip-up". Så gjenstår det å se om presset blir stort nok til at de gir etter, skjønt så lenge EA har et ord med i spillet tviler jeg på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...