Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff. Endringene på pris og horden av EA-spill som slippes på Steam er jo en litt for åpenbar tilfeldighet. Er fristet til å avinstalere hele dritten, om jeg ikke hadde spill til masse penger der inne.

 

Tausheten fra Valve kan forhåpentligvis tyde på at det faktisk er et problem og at det kan rettes på det, men det kan jo også bety at hele gjengen har tatt juleferie.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Mer eller mindre uansett hva som har skjedd innad i Valve så må de være sinnsykt forsiktige med hva de sier. Når de har hatt en prøveperiode på to uker eller noe hvor folk har klaget over dette hele tiden, og likevel implementerer det så er det enten noen som gjør diverse ting i selskapet uten at det går gradene på riktig måte, eller at Valve har blitt gjennomkorrupt og bare bryr seg om profitt.

Og siden de definitivt vet om det nå, og fortsatt ikke har gjort noe må de være sikre på at de gjør og sier det riktige når de først kommer med en uttalelse.

Men for hver time som går svinner håpet om at dette er en intern glipp eller et brudd på chain of command. Hadde jeg vært Gabe eller en annen executive oppdaget at dette ble implementert slik uten min autorisasjon ville jeg rett og slett gått ut veldig tidlig i den forumtråden og sagt at dette var ikke meningen. Vi dreit på draget og alt skal være fiksa innen klokka XX:XX.

I løpet av et par dager ville jeg sendt ut en pressemelding om hva som var skjedd og kommet med en offisiell beklagelse.

Men siden dette ikke har skjedd tyder mer og mer på at dette var planlagt og at dette er støttet helt opp til toppen av Valve.

Lenke til kommentar
Mitt tips er at EA har kjøpt Valve. De gir allerede ut Valve sine fysiske spill og nå altså for fullt inne på Steam. Se fram til Half-Life 2010, 2011 osv.

 

Damn, hadde tenkt å legge meg nå. Men nå får jeg ikke til å sove :cry:

 

EA som tar over Valve er som.. som... jeg klarer nesten ikke å finne på noe tilsvarende katastrofalt.

Som om Storbritannia midt i andre verdenskrig bestemmer seg for å drite totalt i alt de står for og blir med på aksemaktenes side, slakter alle amerikanske tropper stasjonert sammen med briter og utgir alle agenter og motstandsgrupper de vet om. Så slår de seg sammen med Sovjetunionen og har en fungerende atombombe på vårparten av 1945 og bomber USA sønder og sammen.

Lenke til kommentar
Mitt tips er at EA har kjøpt Valve. De gir allerede ut Valve sine fysiske spill og nå altså for fullt inne på Steam. Se fram til Half-Life 2010, 2011 osv.

Eg håpar så ABSOLUTT at dette ikkje er tilfelle, sjølvsagt er det berre synsing, men alt kan jo skje i "desse tider" (mtp. aukinga den siste tida). Eg håpar verkeleg Valve held seg for god for å bli underlagt EA, dei må vel uansett ha pengar nok til å klare seg sjølve? Spela til Valve har jo ein vane for å selje i hopetal.

Lenke til kommentar
Mitt tips er at EA har kjøpt Valve. De gir allerede ut Valve sine fysiske spill og nå altså for fullt inne på Steam. Se fram til Half-Life 2010, 2011 osv.

 

Jeg som trodde prisøkningen var et mareritt, men hvis vi får HL 2010, Nobel Price, 2011, Physics World Cup, Science Edition, 2012 i kjent EA-stil vil det virkelig bli krise.

Lenke til kommentar

jeg hadde vært mer villig til å gå med på en prisøkning hvis de ikke hadde kamuflert den. hadde de sagt at tidene er tunge og finanskrisen tar sitt så hadde jeg kunnet vært mer fornøyd og kanskje til og med akkseptert det. spill handlinga hadde gått ned og jeg hadde nok bare kjøpt valves titler og noen småspill der, men nå så er det null respekt :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tror de gjør en tabbe.

Spill er dyrere på steam enn i butikk så mister man jo en viktig grunn for å nettopp handle på steam.

Steam burde vært billigere enn butikk, da man slipper mellomledd og kostnadene rundt det.

 

Men som sagt, det er firma\firmaer som vil tjene penger.

 

Kjøpt et spill på steam, det holder. Viss de ikke setter ned prisene slik at man sparer noen kroner..

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
jeg hadde vært mer villig til å gå med på en prisøkning hvis de ikke hadde kamuflert den. hadde de sagt at tidene er tunge og finanskrisen tar sitt så hadde jeg kunnet vært mer fornøyd og kanskje til og med akkseptert det. spill handlinga hadde gått ned og jeg hadde nok bare kjøpt valves titler og noen småspill der, men nå så er det null respekt :thumbdown:

 

Indeed!

Lenke til kommentar

Måtte sjekke datoen, men det var jo ikke 1. april, det er faktisk nærmere jul, hvor generøse tilbud pleier å komme på banen.

Det er ikke selve prisøkningen jeg ser på som bekymringsvekkende, det er fraværet av kommunikasjon fra Valve om hvorfor.

Er det fordi de har inngått et eller annet sykt sponsningssamarbeid med EA pga økonomisk krise iforhold til finanskrisa, eller er det ren og skjær idioti, eller kanskje en glipp fra noen på toppen som ikke er klargjort? Uansett hva det er så mener jeg at vi som forbrukere har krav på et svar.

Om EA kjøper Valve så gir jeg opp. Da skal vel Left4Dead: Cute n' Cuddly utvidelsespakke komme og, med SecuROM.

 

Nei, burde egentlig holde seg for gode til slike uttalelser, men synes det er svakt av Valve, etter to uker med strøm av klager og sikkert sinte mail.

Lenke til kommentar
jeg hadde vært mer villig til å gå med på en prisøkning hvis de ikke hadde kamuflert den. hadde de sagt at tidene er tunge og finanskrisen tar sitt så hadde jeg kunnet vært mer fornøyd og kanskje til og med akkseptert det. spill handlinga hadde gått ned og jeg hadde nok bare kjøpt valves titler og noen småspill der, men nå så er det null respekt :thumbdown:

 

En prisøkning som gjaldt for alle kontinenter håper jeg du mener da.

At vi i europa skal betale finanskrisa for amerikanere osv gjør vi mer enn nok fra før av.

 

jeg bare klarer ikke se hvordan styremøtet hvor dette ble bestemt klarte å komme til at dette ville gå bra.

De må jo være totalt fraværende for hvordan dems fans tenker, og jeg virkelig håper folk gjør alvor ut av truslene om boikott.

Ingenting annet vil få de til å innse de har bæsja på leggen, men spørsmålet er vel bare om skaden alt er skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...