WoRkinG Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei Sliter med at internettet detter ut rett som det er. Har ringt bredbåndsleverandøren flere ganger, men de sier at det ikke er noen feil på linja, så det er ikke noe de kan gjøre. Nettet kommer tilbake med en gang jeg tar ut strømmen på modem og setter på igjen, men gidder ikke å drive med det hver eneste time. Har også prøvd med nytt modem, men hjelper ikke. Vet noen hva som er feilen? eller hva jeg kan gjøre? Takker for svar. Lenke til kommentar
otis Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Om du har en router, bak modemet så kan jo feilen være der. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei Sliter med at internettet detter ut rett som det er. Har ringt bredbåndsleverandøren flere ganger, men de sier at det ikke er noen feil på linja, så det er ikke noe de kan gjøre. Nettet kommer tilbake med en gang jeg tar ut strømmen på modem og setter på igjen, men gidder ikke å drive med det hver eneste time. Har også prøvd med nytt modem, men hjelper ikke. Vet noen hva som er feilen? eller hva jeg kan gjøre? Takker for svar. Du har ikke tilfeldigvis linje fra NGT? For jeg har akkurat samme problem, men NGT finner ikke ut av det. Hos meg starter det med at routern bestemmer seg for å reboote seg selv med jevne mellomrom, og en stund etter, ramler alt ned, slik at jeg må ta ut og inn strømmen på router'n. Da er linja oppe igjen...alt fra 20 min til en time, før akkurat det samme skjer igjen. Når jeg så ringer NGT, så gjør det et eller annet mystisk, og så funker linja greit i 10-14 dager, før det samme skjer igjen. Har, som deg, prøvd andre routere/modem tilsendt fra NGT, men det samme skjer hver gang. Siden NGT ikke har filla peiling på hva som skjer, bestemte jeg meg for å bytte til Telenor...blir spennende å se om det blir noen bedring... Pantera Lenke til kommentar
WoRkinG Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Hei Sliter med at internettet detter ut rett som det er. Har ringt bredbåndsleverandøren flere ganger, men de sier at det ikke er noen feil på linja, så det er ikke noe de kan gjøre. Nettet kommer tilbake med en gang jeg tar ut strømmen på modem og setter på igjen, men gidder ikke å drive med det hver eneste time. Har også prøvd med nytt modem, men hjelper ikke. Vet noen hva som er feilen? eller hva jeg kan gjøre? Takker for svar. Du har ikke tilfeldigvis linje fra NGT? For jeg har akkurat samme problem, men NGT finner ikke ut av det. Hos meg starter det med at routern bestemmer seg for å reboote seg selv med jevne mellomrom, og en stund etter, ramler alt ned, slik at jeg må ta ut og inn strømmen på router'n. Da er linja oppe igjen...alt fra 20 min til en time, før akkurat det samme skjer igjen. Når jeg så ringer NGT, så gjør det et eller annet mystisk, og så funker linja greit i 10-14 dager, før det samme skjer igjen. Har, som deg, prøvd andre routere/modem tilsendt fra NGT, men det samme skjer hver gang. Siden NGT ikke har filla peiling på hva som skjer, bestemte jeg meg for å bytte til Telenor...blir spennende å se om det blir noen bedring... Pantera Har ikke NGT nei, men har bredbånd fra et annet møkkaselskap som heter Eidsiva Bredbånd. Skulle gjerne ha byttet leverandør, men ingen andre som kan levere her langt ute på landet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Langt unna til nermeste sentral? Hvilket modem bruker du? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Mister du sync når linja går ned? Kjører du mye P2P ala Bittorrent o.l? Lenke til kommentar
WoRkinG Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Langt unna til nermeste sentral?Hvilket modem bruker du? Det er visst over 6 km til nærmeste sentral, så noe av problemene kan vel ligge der. Bruker et modem som heter Allied Telesis. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ring Eidsiva og si at du vil ha et speedtouch modem. De fungerer mye bedre på så lange linjer, i forhold til allied modemet. Du kan da oppleve en mye mere stabil linje, og kanskje litt høyere hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå