Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2000 server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet , hvordan man kan opprette hjemmeområder til de forskjellige brukerene på win 2000 server.?

Gjerne gjennom et script...

Du lager f.eks en mappe users som du så deler ut til alle, og så er det absolutt enkleste å gå inn på brukeren, velge fliken profile og der velge hvilken stasjon en vil bruke, og skrive inn en sti til hvor hjemmeområdet skal være... f.eks serverusersbrukernavn og da vil mappen "brukernavn" bli opprettet med rettigheter for brukeren og administrator... Dette fungerer i allefall kjempefint når serveren er en domain controller...

Lenke til kommentar
eller: serverusers%username%, da lager den automatisk mappe til brukeren der.

Denne fungerte kjempefint på NT4 hvor en kunne velge mange brukere, og f.eks legge til den under profile... I win2000 må en inn på en og en bruker... :evil:

Men en kan selvfølgelig bruke den til å lime inn på hver enkelt etterhvert...

Group policy kan selvfølgelig brukes og er bedre for å administrere mange brukere, men det er mye enklere for en som er helt fersk å gå inn på profile på brukerene og sette opp der... såsant en ikke har veldig mange brukere en skal gjøre dette med, da sparer en nok litt tid på å sette seg inn i group policy...

Lenke til kommentar

ok, fikk til det. thnx.

Når user1 logger seg inn på h: så kommer han til d:/home

Da ser brukerern mappene user1 user 2 osv, men har kun tilgang til user1 mappen. Jeg vil at brukern skal komme direkte til d:homeuser1 mappen, hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar

Det har vi gjordt. ALtså når vi lager en bruker legger vi til stien serverhome%username% så lager den katalogen. Alt funker bra nå bortsett fra at når brukeren logger seg på h: så får han opp mappen HOME og alle brukerkatalogene(user1,user2 osv).

Jeg vil at når brukeren dobbeltklikker h: så skal han komme direkte i serverhomeuser1 katalogen.

Lenke til kommentar

Har sett at jeg på skolen blir mappet opp til f.eks serveruser$ hva har dollar tegnet å si ?

Logon script, da lager jeg en bat fil og velger kjør program ved oppstart i user account setting? hva skal stå i batfilen? net use kommandoen ?

Lenke til kommentar
Har sett at jeg på skolen blir mappet opp til f.eks serveruser$ hva har dollar tegnet å si ?

Logon script, da lager jeg en bat fil og velger kjør program ved oppstart i user account setting? hva skal stå i batfilen? net use kommandoen ?

$ = Hidden share

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...