Gå til innhold

Hjelp! Trenger Gaming laptop for fremtiden

Anbefalte innlegg

Finnes det en Gaming laptop for mitt bruk som kan erstatte en stasjonær?

Jeg er ikke veldig kresen egentlig, trenger ikke 1900xwhatever oppløsning og sånn. det eneste jeg krever er at alle spill pr i dag (inkl f.eks gta iv og crysis) kan kjøres på Høyt slik at maskinen kan rekke å bli litt gammel før jeg bytter den ut.

Pris er ikke det største problemeet, siden jeg sparer/venter til jeg får råd :p

For å kjøre en grei oppsummering:

- Helst laptop GRUNNLAG: Plass, forflyttning, liker å ha tastatur og skjerm sammen.

- Må ha greie høyttalere

- Skal kunne spille spill som gta iv og crysis på høyt uten problemer

- Batteritid uvesentlig så lenge det holder 1 time

- Størrelse/vekt ikke veldig viktig

- Helst 17"

- Helst et grafikkort som vil overleve en liten stund framover

Noen som har peil på hva jeg burde ha?

Har sett litt på noen Asus G7 modeller (G70 og G71) men skjønner ikke 100% hvem som vil være best

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen slik laptop.

takk for den fantastisk hjelpsomme kommentaren. :nei: Nesten like bra som når du spør noen om et vista relatert spm og får svaret "bruk xp".

Jeg er forøvrig sikker på at noe slikt finnes, ettersom jeg HAR en laptop som er 1.5 år gammel som klarer å kjøre crysis uten problem, men på medium. og det har kommet en del grafikkort etter det og sli teknologi og sånn, og jeg regner med at disse er bedre.

Lenke til kommentar

obergeru mener sikkert at det ikke finnes noen maskiner som klarer å kjøre crysis i full grafikk. selv min 3 år gamle maskin klarer crysis greit men med lav grafikk. Men vis du skal spille spill som Crysis og gta vi i full grafikk er nok ikke en laptop løsningen, desverre men dette er nok sant. Det nærmeste du kommer er Zepton Hydra A17, som hardware nettopp hadde en test på.

Men du blir nok ikke å klare fremtidige spill med dagens mobile teknologi, og i forhold til pengene du må ut med vil jeg si at det ikke er verdt det.

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar
obergeru mener sikkert at det ikke finnes noen maskiner som klarer å kjøre crysis i full grafikk. selv min 3 år gamle maskin klarer crysis greit men med lav grafikk. Men vis du skal spille spill som Crysis og gta vi i full grafikk er nok ikke en laptop løsningen, desverre men dette er nok sant. Det nærmeste du kommer er Zepton Hydra A17, som hardware nettopp hadde en test på.

Men du blir nok ikke å klare fremtidige spill med dagens mobile teknologi, og i forhold til pengene du må ut med vil jeg si at det ikke er verdt det.

merkelige svar...

Man mener vel ikke at maskinen skal klare crysis på ultra high osv. men en maskin som kan brukes til å spille med på greie oppløsninger/fin grafikk. ikke en low men high på 1024x768 kanskje...

det finnes mange bærbare med kort som 8800 i sli, det er bare å se etter. Jeg vil tro at disse klarer spill ganske bra. driveren er alltid i utvikling så jeg vil tro at noen av disse nye kort vil holde i en stund fremover. Husk da at et 8800 til bærbar er ikke helt det samme som til stasjonær.

Lenke til kommentar

Det er nok bare den som jeg fant på prisguiden. Som har 9800m GTX, og det er nok noe sånt du må se på hvis du skal spille på laptopen. Men du trenger ikke mer ram :p 4gb er mer enn nok! Så vis du er seriøst om å spille på laptop er nok Zetpo'en veien å gå.

Litt OT, macbook er ikke til spill!!!! GRRR

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar

9800m GTX er vel det råeste man får i en bærbar i dag, så det er nok beste alternativ for spilling

OT

Ritualz1 jeg bruker Macen min fint til det jeg vil bruke den til :ph34r: , har til og med bootcamp på den slik at jeg kan kjøre Vista eller XP. Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fremstår MAC som noe annet enn en PC. :D

Grunnen til at jeg valgte den er jo design, kvalitet og at jeg fikk den gjennom HPC avtale på jobb. Ellers hadde jeg nok valgt en vanlig Acer.

Edit: måtte legge til en smiley

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Kan du utdype?

I verste tilfelle kan man også kjøre Windows på de.

det gøyale med det er jo at man faktisk må EMULERE en pc for at macen skal fungere :p

jeg mener det sier ALT om mac.

Må du etterlikne konkurrenten, da lever du kun på designet, og har derfor ikke livets rett innen elektronikk

Lenke til kommentar
Selges G70 noen plass lengre? Link?

Skjermkortet som var i G71 (9700gt) er ikke noe å skryte av, vet ikke om det kommer til å vare så lenge.. Men det har kommet en versjon med 9800gs

Har du sett på denne?

Har du vurdert Alienware?

alienware har jeg sett på og voodoo, men vanskelig å skaffe.

da er g71 ute av bildet :)

G70 så interessant ut men den har 2x 8700, og extreme prosessor.

toshibaen virka grei den var billigere enn zepto, men åssen er prosessor og sånn?

Lenke til kommentar

Kan du utdype?

I verste tilfelle kan man også kjøre Windows på de.

det gøyale med det er jo at man faktisk må EMULERE en pc for at macen skal fungere :p

jeg mener det sier ALT om mac.

Må du etterlikne konkurrenten, da lever du kun på designet, og har derfor ikke livets rett innen elektronikk

Emulere? Nei, det er ikke en direkte emulering det er snakk om, bare en vei rundt firmware.

Nå skal det også sies at kvaliteten på maskinen i seg selv er høyere enn de fleste andre bærbare PC`ene.

On Topic:

Vil anbefale en PC som kjøpes i Norge med tanke på service og evt reperasjoner, bestiller du ailienware eller lignende vil det være vanskeligere med dette.

Lenke til kommentar

En god grun for ikke å velge mac er at for prisen av den macbooken med best grafikkort (en 21 til 22 tusen kroner) får man en Dell XPS med to 8800 GTX i SLI. Min gamle Dell inspiron 9400 som er 2,5 år gammel er bedre enn den beste macbook å spille på. (Go 7900 GS kort mot macens 9600M GT kort)

Denne siden har en god rangering på hvike grafikkort som sitter i bærbare pcer.

Når du skal ha en spille pc er det grafikkortet som er alfa omega, prosessor på andreplass og ram på tredje. Men i den prisklassen du kommer til å kjøpe (sidne du skal ha bra rgafikkort) er prosessoren vanligvis ikke noen flaskehals (får du tak i en over 2,4 Ghz skulle det gå bra) og rammen, noen få spill liker 4 GiB minne, men alt over det er FULSTENDIG bortkastet.

Edit: forskjellen på 9800 GTX og 9800 GS er ganske store

9800 GTX: 112 shadere, 1250 Mhz (kjerne på 500 MHZ) og 256 MiB minne på 800 MHZ

9800 GS : 64 shadere, uvisst MHZ (kjernen på 530 MHZ) og 256 MiB minne på 800 MHZ

Merk deg at frekvensene bare er veiledende, samme med minnemengden. Men utifra spesifikasjoneen vil en 9800 GTX yte oppmot 80% bedre enn 9800 GS (forutsatt at grafikkortet er den eneste flaskehalsen)

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

takker brusfantomet. DET var god saklig info :)

virker som toshibaen er noe for meg,

eneste jeg er litt nervøs for er vel at prosessoren skal være en flaskehals, eller holder Core 2 Duo T9600 2.8 GHz?

Utenom det har den jo en direkte grell farge :p får vel gå på lapjack å lage meg et eget deksel

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...