Gå til innhold

Anmeldelse: Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg som håpte på å lede the Knight Captain til lvl 40... Jaja, lukter en ny tilleggspakke til denne tilleggspakken. Blir vel litt i tynneste lag å ha et "Crappy sword of nose picking +3" istedenfor "Grandmaster's sword of ass woopin' +10" i slutten av spillet :p Blir vel nesten som i Baldur's Gate 1, der det kraftigste sverdet faktisk ga deg +3 og ingenting mer :p

Lenke til kommentar

Skjønner at de ikke har sin egen historie som i mask of the betrayer og nwn2 men er dialogene og sidequestene bundet til kompanjongene dine like immersive som i de forrige delene av nwn2 sagaen? Var den delen som alltid dro meg tilbake, komiske innspill fra kompanjonger og de lange questene bundet til bakgrunnen deres. Ble bare så mye mer innlevelsesrikt med de :D

Lenke til kommentar

Anmelderen har spilt ALLE D&D-dataspill for PC siden Baldur's Gate, også Icewind Dale 1 + 2.

 

Selv om Icewind Dale -spillene startet med at du laget en hel gruppe, uten noen spesiell forhistorie, hadde de likevel en mye bedre utviklet og episk historie som fulgte deg gjennom spillet. I Storm of Zehir finnes det nesten ingen historie i det hele tatt.

 

Svar til ghost_ronin:

 

Følgesvennene har noen sideoppdrag de er bundet til, men jeg tror du kan gjennomføre de fleste av disse selv uten den mest relevante følgesvennen med deg på oppdraget. De vil ikke krangle med hverandre og komme med morsomme inspill slik som i NWN 2, men alle av dem har ofte helt unike setningslinjer du kan velge mellom når du er i dialog med NPC'er.

 

Følgesvennene er der stort sett for å hjelpe deg på en pragmatisk måte. De byr ikke på mye dybde eller fortelling utenfor de evnene de tilbyr.

Lenke til kommentar

Tror nok egentlig denne expansionen ble laget ganske raskt, sammenlignet med forrige og originalspillet. Har en liten anelse om at det er for å få opp interessen i nwn/computer-based D&D igjen, og for å vise enkelte av de tingene vi kan få inn i BG3/NWN3

Fin måte å teste ut om spillere f.eks. liker regionkartet, handelsfunksjon osv. Dersom de fleste er i mot, så er det jo ikke vits å ta det med i et nytt spill!

 

For min del så var det alt for svak story (uhm, svak er vel kanskje ikke best beskrivende ordet, men jah), men D&D på pc er D&D på pc og spilles uansett!

Lenke til kommentar

Uff. Eg som hater å få "venner" prakka på meg. Liker å kuke rundt aleine eller med ein støtte-karakter.

 

Karakterer er viktig i og for seg, men det er sjeldent eg gidder å utforske eller bli kjent med "kompiser" i slike spel. Blir helst til at eg fokuserer på dasking og story, og om karakterene ikkje er integrale til hovedstoryen så gidd eg sjeldent preike med dei meir enn ein gong... :p

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker en gruppe på 6 personer slik vi kjenner det fra BG og Icewind Dale. Neverwinter Nights 1 mislikte jeg pga at du ikke kunne ha med deg flere enn en person. grafikken var stygg og brettdesignen lite kreativ og minneverdig.

 

2ern var altfor dårlig optimalisert og så var det noe fælt med kameraet. Ga opp på læringsdelen.

 

Bør jeg gi Neverwinter nights spillene en sjangse til? Eller vente på BG3? Pakken beskrevet i denne omtalen virker iogforseg ganske interessang. Bare synd at det ikke er noen dypere historie.

Lenke til kommentar

Det mest interessante med denne pakken er nye muligheter for permanente verdener (persistent worlds). Særlig det nye kartsystemet ser ut til å ha stort potensial.

 

En aldri så liten "shameless plug" for Avlis2 (NWN2 PW) som oppdaterer til SoZ den 22. i den sammenheng. Savner noen norske der ;-)

Lenke til kommentar
Hvem i huleste er Zehir?

 

Hmm, om anmelderen lurer på dette kan han ikke ha fulgt med mot slutten av spillet. :)

 

 

Zehir er navnet på den nye slangeguden som maner til aktiv kamp og overtagelse av Sword Coast. Det er mange referanser til ham, spesielt mot slutten av spillet.

 

Lenke til kommentar
Ut i fra det anmelder sa, så tror jeg det mest er å vise til at det egentlig er som du sier, først mot slutten av spillet man begynner å få vesentlig info.. Tar en del tid før man får vite noe særlig om vesenet..

 

Og det er det jo tradisjon for i de fleste rollespill. Det er ikke mange spill der antagonist er definert og navngitt fra starten av. Jeg foretrekker et element av mystikk og oppdagelse når man omsider finner ut av hvem skurken er, f.eks. som i NWN2s hovedkampanje.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...