Voldsund91 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hei. Var i dag morgen uheldig med min Nokia N82. Jeg mystet den ned ca 4-5 trappetrinn. Da løstnet den nederste delen av dekselet, og det bresta seg frå # tasten opptil 6 tasten Så de nederste tastene er ganske vanskelig og bruke. også 7,8 og 9 tastene. Jeg kjøpte telefonen på slutten av sommeren hos chess. Er det noe mulighet at jeg får det på garantien? eller kan jeg si noe annet som han ha skjedd og få på garantien da? Eller finst det noen andre løysninger? Takker for svar Endret 18. desember 2008 av Voldsund91 Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Du har IKKE forsikra den? Da tviler jeg. Garantien går nok ikke på om du har "mista" tlf i bakken. Lenke til kommentar
ondbob Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hva er det egentlig du tror garantien skulle dekke? du mistet den ned trappen, altså du forårsaket en skade... Kjøp forsikring neste gang, og vær glad for at vi norske forbrukere er de best beskyttede i verden med vår kjøpslov.... God jul Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvis du ikke har forsikring, så er det nok bare å belage seg på å kjøpe en ny mobil eller betale for reperasjonen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Går nok ikke og bortforlare dette på noen måte, feilbeskrivelsen din har ikke så mye og si for om det blir dekket av garantien eller ikke, det er bare for å hjelpe teknikker med og lokalisere feilen raskere. Send den til service, ikke sikkert det koster all verden og fikse dette. Vansklig og komme med flere forslag uten og egentlig se skaden, om du gidder, kan du slenge ut et bilde? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hei.Var i dag morgen uheldig med min Nokia N82. Jeg mystet den ned ca 4-5 trappetrinn. Da løstnet den nederste delen av dekselet, og det bresta seg frå # tasten opptil 6 tasten Så de nederste tastene er ganske vanskelig og bruke. også 7,8 og 9 tastene. Jeg kjøpte telefonen på slutten av sommeren hos chess. Er det noe mulighet at jeg får det på garantien? eller kan jeg si noe annet som han ha skjedd og få på garantien da? Eller finst det noen andre løysninger? Takker for svar Den der blir drøy å få igjen på garantien. Du kan få kjøpe min Nokia N82 med defekt display! Ellers alt i orden. Så kan du skifte deler selv. Ikke så veldig vanskelig om du ikke har 10 tommeltotter! Endret 18. desember 2008 av Fotoentusiasten.com Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei.Var i dag morgen uheldig med min Nokia N82. Jeg mystet den ned ca 4-5 trappetrinn. Da løstnet den nederste delen av dekselet, og det bresta seg frå # tasten opptil 6 tasten Så de nederste tastene er ganske vanskelig og bruke. også 7,8 og 9 tastene. Jeg kjøpte telefonen på slutten av sommeren hos chess. Er det noe mulighet at jeg får det på garantien? eller kan jeg si noe annet som han ha skjedd og få på garantien da? Eller finst det noen andre løysninger? Takker for svar Den der blir drøy å få igjen på garantien. Du kan få kjøpe min Nokia N82 med defekt display! Ellers alt i orden. Så kan du skifte deler selv. Ikke så veldig vanskelig om du ikke har 10 tommeltotter! Man kan jo f.eks ta en titt på denne videoen Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ulykke/Innboforsikring eller reiseforsikrinig dekker dette, glem alt tull om Idiotgarantier fra de store kjedene, det er du som forbruker som er idioten. Selv har jeg fått dekket en "vannskadet" N82 på ulykke/ innboforsikringen. Lånte telefonen til en trailersjåfør som hadde vært ute i regnet, dermed var det gjort....fuktskader=dårlig respons på knappestellet. Betalte ca 10% av nyprisen på da 4995,- og kunne med det samme jeg haddde meldt skade reise og hente meg en ny N82. Etthvert seriøst veksted kan hjelpe deg med å stadfeste hvor gammel mobilen din er, dersom du ikke kan fremlegge kvittering. "Egenandel" eller brukstapet om man vil blir så utregnet i fra dette tidspunkt. Sjekk med din egen, eller din hustands forsikringsselskap før du gjør noe mer! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ulykke/Innboforsikring eller reiseforsikrinig dekker dette, glem alt tull om Idiotgarantier fra de store kjedene, det er du som forbruker som er idioten.(...) "Egenandel" eller brukstapet om man vil blir så utregnet i fra dette tidspunkt. Sjekk med din egen, eller din hustands forsikringsselskap før du gjør noe mer! Er selv ikke noen stor fan av slike forsikringer, men etter å ha advart sterkt mot dette en periode og finlest en del vilkår og slikt, har jeg skjønt at det faktisk kan ha noe for seg. "Idiotforsikringer" har sjelden eller aldri noen egenandel, og ikke noe brukstap. Innboforsikringer har gjerne egenandel på noen tusen, reiseforsikring på noen hundrelapper (500-1000), og gjelder ikke nødvendigvis om det skjer noe med tlf. på jobben eller annet sted som ikke dekkes av innbo eller reiseforsikring (en del sære regler om at man ikke får dekket skade skjedd spesielle steder eller i spesielle situasjoner). Mange reiseforsikringer krever også at en tredjepart har vært inne i bildet når det skjer en skade med telefonen. Dvs. at om du selv har mistet den i bakken/vannet eller lignende, får du ikke dekket reparasjon/ny telefon. Du slipper også å melde skade, få stadfestet alder eller lignende. Man bare tar med gjenstanden dit man kjøpte den, sier at du har ødelagt den og at du har forsikring, så ordnes ting uten flere spørsmål og uten noen som helst kostnader for deg. Ikke alle har automatisk reiseforsikring heller. Jeg har f.eks. ikke dette. Har heller ikke "idiotforsikring" på noen av mine ting, men jeg kan se at enkelte vil ha god nytte av dette. Mitt tips er derfor å vurdere om det er noe man trenger, da det har en del fordeler fremfor andre typer forsikringer. Om man kan være uheldig eller litt uforsiktig, så kan det fort lønne seg å kjøpe en slik forsikring. Er man stort sett forsiktig, så vil man i det lange løp spare penger på å ikke velge denne type forsikringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå