Gå til innhold

Test: Duell: Mobil mot kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Etter min mening hadde det vært mye bedre om Akam kunne fått utføre denne testen i steden for Amobil :) De har tross alt eg god del mer erfaring.

Hvis mobilene skulle blitt testet som de tester kameraene så tror jeg de fleste amobil-lesere hadde følt at testen ikke var skrevet for dem og klikket seg videre før de hadde lest ferdig førstesiden. Denne duellen synes jeg var skrevet på en måte som passer amobil-leserne bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis mobilene skulle blitt testet som de tester kameraene så tror jeg de fleste amobil-lesere hadde følt at testen ikke var skrevet for dem og klikket seg videre før de hadde lest ferdig førstesiden. Denne duellen synes jeg var skrevet på en måte som passer amobil-leserne bra.

Ganske enig. Der er jo ikke meget nytte i en test i kamera-regi og ikke mobil-regi.

Så vil det jo bare få karakter af at 'håne' mobilkameraerne.

Her prøver man i stedet at sammenligne et par mobiler med et simpelt kompaktkamera for at vise at de faktisk under gode omstændigheder kan give noget der ikke er helt håbløst.

Man skal jo ikke glemme at mobilkameraet fordel i forhold til kompaktkameraets er som kompaktkameraets i forhold til spejlrefleks, nemlig at der er en større sandsynlighed for at man har det på sig når det helt uventede motiv er der. Og der er jo mange gange man hellere vil have et 'dårligt' billede end intet billede...

-Og nu ved jeg selvfølgelig godt at der er nogle af de meget seriøse nørder i det her forum, der vil mene at man render nøgen rundt hvis man ikke har spejlrefleks og et udvalg af objektiver på sig :tease: men alle os andre...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er nok ikke imponert over fotojobben som er gjort i testen.

Har 905 i hus, har vel aldri tatt så dårlige bilder med mobilen som detsom vises på testen. Det er selvfølgeli begrensinger med en kameramobil i

forhold til et bra kopakt kamera. Jeg gidder ikke å ta bilder når jeg ser at det blir dårlig. Ellers leverer 905 imponerende bilder til å komme fra en mobil.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...