UUnreal Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Sikkert dumt spm men, jeg skal ut og fly og skal ta med kameraet i håndbagasje. Takler utstyret å bli scannet på flyplass eller må det sendes med flyet som vanlig baggasje? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Neida er ikke noe problem det Måtte sende teleobjektivet alene gjennom en gang til en gang, men du går fint gjennom. Endret 18. desember 2008 av gilera Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Neida er ikke noe problem det Måtte sende teleobjektivet alene gjennom en gang til en gang, men du går fint gjennom. Bra å høre, men lurte på om de strålene kunne ødelegge kamera. Heldigvis ikke. Takker Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ikke noe problem. Bare ikke finn på å sende det i innsjekkbagasje, for den blir så elendig behandlet at du risikerer ødelagt kamera. Pluss at reiseforsikringen krever at slike ting tas i håndbagasjen. Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Sikkert dumt spm men, jeg skal ut og fly og skal ta med kameraet i håndbagasje. Takler utstyret å bli scannet på flyplass eller må det sendes med flyet som vanlig baggasje? Det anbefales sterkt ikke at fotoutstyr sendes som vanlig baggasje. Du bør ta det med inn som håndbaggasje. Hvis du har god reiseforsikring og riktig baggasje (hard med skum innvendig), kan du sende den som baggasje og krysser alt går bra. Jeg tar alltid den med meg! Det gjorde jeg under hele Asia-turen sist sommer. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Sikkert dumt spm men, jeg skal ut og fly og skal ta med kameraet i håndbagasje. Takler utstyret å bli scannet på flyplass eller må det sendes med flyet som vanlig baggasje? Det anbefales sterkt ikke at fotoutstyr sendes som vanlig baggasje. Du bør ta det med inn som håndbaggasje. Hvis du har god reiseforsikring og riktig baggasje (hard med skum innvendig), kan du sende den som baggasje og krysser alt går bra. Jeg tar alltid den med meg! Det gjorde jeg under hele Asia-turen sist sommer. Blir nok håndbaggasjen ja. Er jo utstyr for en del tusen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Omtrent all bagasje blir scannet,så eventuelle sikkerhets/flyplasspersonell får et innblikk hva du har i kofferten du sender som innsjekkbagasje.Og ikke alle flyplassansatte er like ærlige runt omkring i verden.Så en koffert med mye fotoutstyr vil nok være en het pickupkandidat for disse uærlige ansatte. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Når vi først er i gang, er det lov å ta bilder med kameraet på flyet, så lenge en ikke forstyrrer? Vet jo aldri med terrorregler som de har i dag, hadde vært kult å få noen bilder over skyhøyde ^_^ Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har aldri hørt noe om at det ikke er lov å bruke kamera ombord i fly når jeg har vært ute og reist i hvertfall. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Når vi først er i gang, er det lov å ta bilder med kameraet på flyet, så lenge en ikke forstyrrer? Vet jo aldri med terrorregler som de har i dag, hadde vært kult å få noen bilder over skyhøyde ^_^ gaar greit det, bare ikke under take off og landing, mens belte-tegnet lyser, hvor det ikke er lov aa bruke elektroniske produkter i hele tatt Endret 20. desember 2008 av deep750 Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 gaar greit det, bare ikke under take off og landing, mens belte-tegnet lyser, hvor det ikke er lov aa bruke elektroniske produkter i hele tatt Mnjaa.. Jeg har nå tatt bilder under takeoff/landing haugevis av ganger. Har aldri blitt tilsnakket eller fått "no-no" fra kabinbetjeningen. PS! Litt kult å sitte rett bak vingen på et propellfly, sett Tv til sånn ca 1/2000 og knips propellen. Da ser det ut som motoren står Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 gaar greit det, bare ikke under take off og landing, mens belte-tegnet lyser, hvor det ikke er lov aa bruke elektroniske produkter i hele tatt Mnjaa.. Jeg har nå tatt bilder under takeoff/landing haugevis av ganger. Har aldri blitt tilsnakket eller fått "no-no" fra kabinbetjeningen. Dette går vel under: "Det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 gaar greit det, bare ikke under take off og landing, mens belte-tegnet lyser, hvor det ikke er lov aa bruke elektroniske produkter i hele tatt Mnjaa.. Jeg har nå tatt bilder under takeoff/landing haugevis av ganger. Har aldri blitt tilsnakket eller fått "no-no" fra kabinbetjeningen. Det er ikke mer lovlig fordi om ingen påpeker det? Når det er sagt at alt elektronisk utstyr skal være slått av under TOL, skal det være det. Også mobiler i flymodus skal være slått av da. Hvorvidt denne regelen har noen hensikt er en helt annen diskusjon Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Men kabinpersonalet sitter jo på plassene sine under TO og landing så de får nok ikke sjekket det. Eneste må vel være sidemannen som sier ifra.. Endret 20. desember 2008 av gilera Lenke til kommentar
sylskarpt Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Når vi først er i gang, er det lov å ta bilder med kameraet på flyet, så lenge en ikke forstyrrer? Vet jo aldri med terrorregler som de har i dag, hadde vært kult å få noen bilder over skyhøyde ^_^ gaar greit det, bare ikke under take off og landing, mens belte-tegnet lyser, hvor det ikke er lov aa bruke elektroniske produkter i hele tatt Dette tror jeg er feil. Det er vel elektronisk utstyr med sender og mottaker som ikke er lov å bruke under take off og landing, fordi det kan forstyrre den sensitive flyelektronikken. Endret 20. desember 2008 av sylskarpt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Dette tror jeg er feil. Det er vel elektronisk utstyr med sender og mottaker som ikke er lov å bruke under take off og landing, fordi det kan forstyrre den sensitive flyelektronikken. Alt elektronisk utstyr. Også mp3 spillere osv. Men det er muligens mest for å sørge for passasjerene følger med i tilfelle det skjer noe. Tom Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Da vet jeg isåfall at jeg skal ta bilder neste gang jeg skal ut å fly Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Alt elektronisk utstyr. Også mp3 spillere osv. Men det er muligens mest for å sørge for passasjerene følger med i tilfelle det skjer noe. Jeg synes nå en flott låt på øret måtte vært fint, dersom det går rett til helvete! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Alt elektronisk utstyr. Også mp3 spillere osv. Men det er muligens mest for å sørge for passasjerene følger med i tilfelle det skjer noe. Jeg synes nå en flott låt på øret måtte vært fint, dersom det går rett til helvete! Ja, AC\DC sin "highway to hell" er jo fin ... Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Blir litt OT her men det er forskjell på reglene mtp fotografering både mellom flyselskaper og mellom de forskjellige landene. I Norge er det omtrent fritt frem (strengt tatt trenger du en forhåndstillatelse fra luftfartsverket elns for å bedrive flyfoto, men dette gelder ikke ikke-kommersielle bilder tatt fra rutefly). Flyr du for eksempel til Russland, ville jeg ikke plukket opp kamera mens jeg var i luften, i hvert fall ikke uten å spørre kabinpersonalet først. Som en kuriositet - i Tyskland er det totalforbud mot å bruke mobiltelefon ombord, også mens flyet står på bakken... Lufthansa opplyste meget strengt om dette, United nevnte det i en bisetning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå