Gå til innhold

BK: Mine aller første studiobilder.

Wipeout

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært i studio for første gang, og legger ut 2 av bildene her.

Bilde nr.1

Canon EOS 20D

EF 24-105 mm.

ISO 100

f/11

1/200 sec.

92 mm.

post-6614-1229584287_thumb.jpg

Bilde nr.2

Canon EOS 20D

EF 24-105 mm.

ISO 100

f/11

1/200 sec.

105 mm.

post-6614-1229584303_thumb.jpg

Stor takk til Knut Hoftun Knudsen, Linn og Viktoria.

Edit: rettet skrivefeil.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde nr 1 var det som etter min mening var best gjennomført..

Skulle gjerne hatt mindre luft til både høyere og venstre side på bilde nr. 2.

Peronlig liker jeg ikke signaturer som går over personen(e) på den måten du har signert bildet ;)

PS! Beklager at jeg er dårlig til å gi ros, det skyldes liten eller nesten ingen erfaring med studiofotografering..

Lenke til kommentar

Bildet nr 2 var ganske bra, men tror nok du gjerne kunne hatt ett høyere standpunkt der; og kanskje vridd kroppen hennes litt mere, og da også vridd hodet litt mere. Det ville nok fått henne til å se litt slankere ut.

Ellers er plasseringen av hånden under haka ganske god, men den andre hånden blir jo vist fra sin absolutt breieste side (og det er sjeldent bra). Usikker på hvordan jeg ville løst den, kanskje under albuen? litt vanskelig å se for seg uten å ha modellen foran seg. Men synes ihvertfall ikke den er optimal.

Synes lyset treffer fint her, veldig soft og flatterende lys.

Første bildet i posten synes jeg ikke er like bra. Lider litt av dårlig behandling av hud (virker det som?), og jeg liker generelt ikke denne typen lys; det blir fort litt for blast for min del med så mye filllys. Da setter jeg heller hovedlyset litt lettere.

Har du gjort noe med catchlightsa i øynene til hun lyshårede også? Virker som de er der, men er dempet endel, og hun får litt lazy eyes av det?

Lenke til kommentar

Er også enig i at nr. to er det beste. Siden det er de første studiobildene har jeg full forståelse for at man ikke husker alt!

Men; har de på mye ringer, smykker og tatoveringer så må du enten "renske" opp i det så bildet får mindre forstyrrelser, eller fremheve det sånn at det blir en større del av bildet.

Pass også på at selv om de skal "lene" seg på hånda, så må de ikke gjøre det hardt sånn at de presser f. eks kinnet slik at det ser bulkete ut :)

Du kan med fordel gjøre det lysere, jeg tok vekk også en ring, en tatovering, dro litt i skuldra pga. poseringen er kanskje ikke den beste for akkurat henne, og fylte inn litt hår. Gjort midt på natta så jeg dro det kanskje litt langt, men du ser potensialet i bildet :p

sh.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...