Bjerknez Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Har startet mitt eget lille foretak og vil derfor skaffe meg en nettbank jeg/vi ikke bruker privat for å skille litt. Pris på bruk av nettbank og tjenestene er ikke det viktigste, da jeg først og fremst er på utkikk etter en bank som er oversiktlig og har mange funksjoner. Design og brukervennlighet er også veldig viktig for meg. Jeg skal opprette en privatkonto (lønnskonto) og en bedriftskonto. med eget kort til vær konto. Jeg vil også ha ett kredittkort/mastercard fra samme bank som jeg skal bruke til innkjøp til bedriften. Noen her som kan komme med erfaringer om banker med skikkelige nettbankløsninger for bedrifter og private? Er jo klar over at de fleste banker tilbyr det man trenger for dette, men det er veldig viktig at nettbankløsningen er godt designet og oversiktilig. Noen her som kan komme med forslag og erfaringer rundt dette? PS! DnBNOR er for meg ikke ett alternativ av personlige grunner. Endret 18. desember 2008 av GigaFlow Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har nå alikevel bestemt meg for å bruke DnBNOR. Grunnen til at jeg ikke har brukt de tidligere eller hatt dem som alternativ er rett og slett snerpete service. Var nede hos DnBNOR i dag og bestillte meg firmakonto samt personkonto med nettbank og visa til hver konto. Medarbeiderene der er fortsatt snerpete og de sitter der i grå dresser med slips og krever pass og full pakke for at man skal få opprettet konto. Jeg fikk t.o.m. beskjed fra saksbehandlerdama jeg snakket med at hun måtte ringe meg opp igjen etter at hun hadde tatt kopi av passet forde det ikke hadde vært noe bevegelse på kontoen jeg hadde hos dem tidligere. Når hun spurte meg om hvorfor det ikke hadde vært noen bevegelse på denne så svarte jeg at det var forde jeg har brukt en annen bank i mellomtiden. Da spurte hun meg om hvorfor, og da ble jeg litt irritert og svarte følgende ordrett: "Dette er vel strengt tatt ikke du har noe med... Jeg kom hit for å åpne en konto til firmaet mitt samt en personkonto, nettopp forde jeg vil bytte bank til DnBNOR. Hvis det skal være så vanskelig at man må sitte her med lua i hånden for å nærmest trygle om konto, så reiser jeg meg opp og går ut døren med det samme." Da fikk jeg til svar at det ikke var meningen at det skulle være så vanskelig, og at hun skulle ringe meg opp dagen etterpå (i morgen), slik at jeg kunne komme ned og fylle ut papirene samt motta kortene. Heldigvis så kommer jeg stort sett til å bruke nettbanken, slik at jeg slipper å ha noe mer med dem å gjøre. Dette var vel grunnen til at jeg har bestemt meg for å alikevel bruke dem. Kundeservice'n hos dem er rett og slett elendig! Men nettbankløsningen har vunnet en del tester jeg har lest, dermed så gikk jeg for DnBNOR alikevel, da det jo er nettbanken jeg kommer til å bruke. Så til dere som skal åpne konto i DnBNOR: Går du inn i lokalene deres og sier du skal åpne konto, så blir du evaluert i hue og ræva med tåpelige spørsmål. Du må også fylle ut en cm. tykk "avtale" og "betingelser" med underskrift på hver side. Men når man først har fått kontoen åpnet vil jeg vel håpe at dem fungerer som en hvilken som helst annen bank. Sist jeg åpnet konto hos dem (for noen år siden), så tok hele prosessen hele 3 uker for å åpne en vanlig personkonto(!). Først så fikk jeg papirene i posten. Så måtte jeg fylle dem ut (tok lang tid) og sende dem tilbake. Etter en uke fikk jeg bankkortet i posten. Etter en uke til, så fikk jeg koden til bankkortet. det gikk enda nesten en uke før jeg fikk nettbankbrikke og innloggingsinformasjon. Tåpelig - tåpelig - tåpelig! Men når jobben med anskaffelse av ny konto er gjort, så går det sikkert greit. Men herregud for en service! Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 jeg kan anbefale skandiabanken. jeg har en konto i dnb-nor, og en i skandia-banken, og jeg må si at deres nettbank-løsning er rett og slett overlegen. f. eks. hvordan skriver man ut bilag for utførte betalinger hvis man bruker dnb? har ikke peiling, tror ikke det går!!! dessuten er det bedre rente og ingen avgifter hvis du velger skandiabanken. jeg kommer selv til å si opp min konto i dnb-nor rimelig snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå