Gå til innhold

Sletting av filer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem som har kommet og gått i det siste. I går skjedde det igjen. Holdt på å kopiere filmer over nettverket her hjemme (over til utbrenning) da maskinen jeg kopierte til hang seg. I å for seg ett kjedelig problem, men ikke det som er saken her. Når jeg restartet maskinen stod det at filmen var ferdig kopiert, 716mb osv. men når jeg starter filen er den ikke støttet (vet at det er fordi filen ikke ble ferdig kopiert).

Men så komer det egentlige problemet:

JEG FÅR IKKE TIL Å SLETTE FILMEN!!!!!

Har prøvd å starte den på ny, åpne andre filmer med WMP osv. men ingenting hjelper, får beskjed om at filen er i bruk av ett annet program, selv om det første jeg gjør er å prøve å slette denne filen. klarer av samme grunn ikke flytte den eller skrive over den med filen (som virker fint) fra den andre maskinen. :(

HJELP!!!

;) pleier å hjelpe å sutre på forumet her, alltid noen som vet hva som skal gjøres :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unable to Delete AVI Fix

Open regedit and go to:

HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler

Delete the value you find there.

This is due to XP (explorer in particular) trying to create a preview

for it. Now because the file is corrupted or incomplete,

it cannot read it properly, hence, it will not release the file.

This prevents explorer from doing this.

As usual, backup the registry key before deleting it.

Lenke til kommentar
Takker for kjapt svar!

Men etter å ha slettet den verdien ( i reg_sz) til value not set, prøvde jeg å gå ut å slette filen, men samme problem (.....file in use by another program...) :(

Hmz.

Kjør ern reboot, eller gjør ahead nero-trixet. AT du åpner ahead nero, velger filbrownseren der og sletter via den filbrownseren. Noen får hjelp via det.

Lenke til kommentar

:D:D:D:D

Der funka det. Jobbet med autocad på maskinen, så jeg kunne ikke reboote (eller var for lat til å la være), men det var tydelig at det var det som manglet. Men trikset med neroen har faktisk hjelpt før, så det hadde jeg prøvd.

Men når jeg fikk slettet filen gikk plutselig exploreren kjappere også og sluttet å henge seg hele veien. Så da vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang den "kødder" seg til slik :D

Takker for god hjelp (igjen)

herlig å slippe å lete fram slike ting selv lenger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...