Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser fortere med flere rambrikker i..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
via både pc wizard og memtest og pcen fryser sekundet jeg trykker på start.. formeninger?

Du skal boote fra (cd,diskett,usb),minnet skal ikke testes i win før det har passert memtest86+ 2.1 utenfor win.

Dette er noe du må gjøre eller får du ikke svar om minnet er problemet.

(G)MCH OverVoltage Control = northbridge voltage for gigabyte(sett 1.45v)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
via både pc wizard og memtest og pcen fryser sekundet jeg trykker på start.. formeninger?

Du skal boote fra (cd,diskett,usb),minnet skal ikke testes i win før det har passert memtest86+ 2.1 utenfor win.

Dette er noe du må gjøre eller får du ikke svar om minnet er problemet.

(G)MCH OverVoltage Control = northbridge voltage for gigabyte(sett 1.45v)

Har nå drivi å prøvd å stuka med å få kjørt memtest86+ 2.1 via usb(memory stick) Gjorde den bootable via verktøy fra deres sider, men jeg får den ikke til boote, det skjer ingenting(den bare står og gjør nada)

I bios har jeg satt at den skal boote USB-HDD. Har i tillegg prøvd både ISO, exe og floppy(www.memtest.org)

(G)MCH OverVoltage Control kan jeg velge mellom +0.1V - +0.3V, Siden jeg ikke vet hva jeg har fra før tørr jeg ikke justere på den..

Sliter nå med at pcen restarter seg selv når jeg starter den opp(den restarter ved oppstartbilde til Gigabyte) også skjer ingenting feil etter denne ene rebooten..

Lenke til kommentar

Prøvde nå å kjøre en og en rambrikke i(slot 1) og dette fungerte veldig bra, fikk ikke pcen til å fryse i spill eller ved å stresse rammen via memtest i windows, men den frøys seg igjen når jeg putta inn alle 4 rambrikkene igjen.. Vet ikke om dette gir noen pekepinne?

Skal forresten kjøre ordentlig test av minnet så fort jeg får tak i brennecder(kjedelig å jobbe samme tid som butikkene er åpne)

Endret av skelly
Lenke til kommentar

Du har nevnt dei minnebrikkene dine i nesten kvar einaste inlegg, er ikkje 1 nok :p?

Men eg trur minnebrikkene dine er dårlige, prøv å kjør memtest før oppstart i Windows.

Altså skift kva den booter fra i bios, står til vanlig HDD elns. Skift til CD/USB.(på enhetne du har plassert Memtest)

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Det er null poeng å teste noe mer og komme med flere forslag nå før du kjører memtest utenom windows.

Selv om brikkene fungerer et sted, kan du ha kompabilitetsproblemer med det kortet. Minnekontrollern kan også feil, samme med socket også, kan være noe feil der og. Så kjør minnetest og sjekk ut dette først. Får du ingen feil da, så er feilen et annet sted, selv om den forandrer seg med minne mengde.

Lenke til kommentar
Lån en PSU om du har mulighet. Fungerer det ikke da heller er nok mest sannsynlig HK gåent.

Skal prøve en annen PSU nå, kan du anbefale et hovedkort til meg siden jeg ikke får til dette selv, som støtter de komponentene jeg har nå?

Lenke til kommentar
Hva er evntuelt makspris?

Hva med et ASUS P5Q (intel p45 chipset, som er hakket bedre en p35 på ytelse) kort? Finnes i flere prisutgaver, alle passer. Er bare litt forskjell på nettverksløninger, lyd og kjøleløsninger...

Har ikke lyst å bruke noe mer en ca 1000,- har vel iutgangspunktet ikke lyst å bruke noenting siden det er ny pc, men shit happens(3 ganger) Høres bra ut for min del, jeg krever gigabits nettverkskort, og egentlig så bra lydkort som mulig men inget must..

Har nå prøvd et annet PSU, og pcen fryser seg fortsatt, skal prøve et annet hovedkort nå..

*update*

Prøvde nå et annet hovedkort og dette fungerte strålende, fikk kjørt igjennom memtest via boot med 0 feil og ingen frys. Så det blir da å kjøpe et nytt hovedkort(gjerne finn fram alternativer logiman)

Endret av skelly
Lenke til kommentar

Jepp, der får du et meget godt hovedkort til en god pris.

Får håpe du får bedre lykke med det kortet. Det gigabyte kortet er vel enkelt og greit å bare sende i retur.

I mellomtiden så henter du ned nyeste bios og drivere for ASUS. Asus har noe som heter easyflash (starter flasheprog i bios) som gjør flashing av bios mye enklere) Da er du sikret beste ytelse og stabilitet og har alt klart når du får det nye kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...