Gå til innhold

LCD non-native resolution


bywn

Anbefalte innlegg

Skjermen er Samsung T220.

 

Det jeg prøver å få til er å kjøre en non-native resolution uten at bildet blir strekt, dvs ikke ødelegge aspect-ratioen.

 

Har da litt problemer med dette. Ta en titt: http://dump.no/files/d3b85cbc865c/skalering.JPG

 

Noen som har noen lure ideer om hvordan jeg kan skru av skalering, slik at jeg kan få svarte kanter utenfor bildet på alle sider?

 

Har allerede klart å gjøre så jeg får svarte kanter på venstre og høyre side ved hjelp av en option inne på selve skjermen, men bildet er uansett streks i høyden, så ting blir uklart.

 

Anyone??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg husker kan jeg ikke velge 1:1 på samsungen slik jeg kan på min dell 24". Jeg har ikke samme modell som deg, men jeg antar du heller ikke har den 1:1 funksjonen.

 

Selv spiller jeg med auto/aspect funksjonen, med blackbars på sidene, da skal aspect ratioen være helt fin. Ja bildet vil bli strukket, men høyde og bredde forholdet blir beholdt. Det er ditt beste alternativ synes jeg. Window mode vil gi deg perfekt bilde, men det er på den andre siden uspillbart. (Antar du spiller cs jf. screenshot)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...