Gå til innhold

[Løst]Noe gale med Prosessoren?

chriss10an

Anbefalte innlegg

Jeg har en Q6600 som er overklokket til 3.0Ghz... Jeg tror det er noe gale med den siden den bare viser at den har 4MB L2 Cache... når det står på nettet at den egentlig skal ha 8MB... eller er det bare sånn 4MB for hvert kjernepar?

og en ting til... til tider så legger jeg merke til lagg når jeg f.eks spiller... f.eks... kan det være 60 fps... men så blir det plutselig 30... selv om jeg står helt stille... er dette et problem med skjermkortet... eller kan det være at prosessoren blir overbelastet...?

Endret av chriss10an
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell enkelte spill har FPS problemer.

GRID er ett supert eksempel, kjører pent og PLUSTSELIG går det rett ned i 1-2 FPS og på NV kort kan den bli værende der nede til du avslutter spillet.

På ATi kort varer det i 5-10 sekunder før du får vanlig FPS igjen, uansett HW konfigurasjon.

Ellers kan det tyde på at du har en annen bakgrunnsprosess som tar opp kraft eller at harddisken blir brukt (Virusscanning mens du spiller for eksempel) og da går det tregt ett øyeblikk.

Til Cachen din, det er ikke 8mb totalt, 4Mb per kjernepar ja, akkurat som min 12Mb Q9450 har 6mb per kjernepar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...