RandiA Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 BK:Yellow Submarine and Blue Sky Ikke så vakker akkurat, men fargene er fine kontraster synes jeg. Forbedringspotensiale…? Exif:1/250 – f/7.1 - ISO 100 Lens:17.0 - 50.0 mm Focal Length:21.0 mm RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 "In the town where I was born, lived a man who sailed to sea". Jeg har faktisk en "original" Beatles Yellow Submarine fra Corgi Toys. Når jeg trykker på to knapper dukker John og Paul opp av en luke, og George og Ringo i en annen. Knalltøff leke som jeg heldigvis har klart å ta vare på. Den har sikkert en samleverdi i dag, men er selvfølgelig ikke til salgs. Jeg lurte lenge på om midtstillingen av bildet er heldig, men har kommet frem til at det kanskje er den beste løsningen. Det er en uvanlig farkomst du har dumpet over her, og jeg ser bildet mest av alt som som journalistisk/dokumentarisk. Og i så måte holder det mål. Som kunst stiller det seg annerledes, med litt for mye rot i nederste del av bildet. Men det er det lite å gjøre noe med, og sett som dokumentar så gjør det ingenting. Det setter bare objektet i kontekts for meg, for det virker som om den gule ubåten har lidd en litt ublid skjebne i det siste. Kontrasten mellom den gule ubåten og det røde skroget med koøyne er passelig. Siden jeg ser det som et dokumentarisk bilde så ser jeg ikke noen nødvendighet for å gjøre noe videre med det. Men andre kan ha andre meninger om det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ikke så vakker akkurat, men fargene er fine kontraster synes jeg. Forbedringspotensiale…? Forbedringspotensiale er det jo i de fleste bilder. For eksempel er det gjenstander som blir kuttet tvers av både for og akter, men et sted må du jo kutte. Men dette med kontraster som du nevner, er det som gjør bildet for meg. Blå himmel, gult på dekk, rødt nederst. Når disse teinene først står der så danner de jo en grei diagonal også. Det gjorde seg forresten bra at rødmalingen er såpass slitt. Hi-tech fenderen understreker også den nåværende eiers finansielle situasjon. Ganske morsomt bilde synes jeg. Nå har jeg ikke noen Yellow Submarine-leke som PM, men jeg har selvfølgelig LP'en og filmen hjemme. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det meste jeg tenkte på er allerede nevnt. Ville bare si at jeg likte dette veldig godt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Siden jeg ser det som et dokumentarisk bilde så ser jeg ikke noen nødvendighet for å gjøre noe videre med det. Men andre kan ha andre meninger om det. Takker alle for fin respons..grunnen til at utsnittet ble slik: Stadig folk i veien så måtte jeg gå slik innpå. Hovedgrunnen til at jeg "falt for" motivet er smitte-effekten fra PMnormal...tenkte med en gang på han da jeg så denne...slik er det, man hopper litt etter.... :!: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Du får ta med deg et par "gorillaer" neste gang som kan holde folk unna Flott at du prøver deg på andre ting enn det vi er vant til å se fra deg. Jeg har ellers lite nytt å tilføye*, ettersom det som er fornuftig er allerede sagt. Bra fanget med andre ord. Tom ) Faktisk ingenting ... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Me like, og jeg er ikke en Beatles fang engang! Om jeg skal pirke: Skulle gjerne sett at rekkverket til venstre ikke var kuttet. Kassene, ternene, gudene vet hva det heter, var også irriterende. Jeg er ikke helt sikker, men kansje en panoramacrop hadde fungert? Uansett! Jeg har full forståelse for at situasjonen ikke var den enkleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå