Husee Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Tok noen bilder av en kamerat iført militær utstyr. Har brukt et D2Xs kamera med en Nikon 12-24 og en SB800 plasser på en ebay radiotrigger. Første gang jeg tar bilder med blitz. F:10 1/250 ISO:400 F:9 1/250 ISO:400 Konstruktiv tilbakmeldinger ønskes! Endret 17. desember 2008 av Husee Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Bildet som du ønsker kritikk på, skal legges inn som vedlegg i posten din. Linking til bilder som ligger på andre host-er er ikke tillatt. Dette gjelder også img tags til bilder som ligger på en annen host. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Da er det ikke lengere linker men vedlegg Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Krymp det første litt, så skal jeg gi deg tilbakemelding på det Nr.2 fungerte ikke helt for meg. Det er noe fundamentalt feil med lyset. Jeg veit ikke hvs du har prøvd på, var planen å lage en slags siluett? Uansett hva det var ble det for mye lys på jakka og for lite på ansiktet. Hvis ikke ansiktet skal synes bør du enten skjule det på en mer elegant måte eller gjøre det tydeligere at det ikke skal være meninga å se det. Du burde egentlig hatt mer utfyllingslys og gjort det mindre åpenbart hvor lyskilden er. Den hvite snøen reflekterer lyset såpass bra at man veldig tydelig ser hvor blitsen var. Du kunne brukt en grid/snoot eller et flagg for å hindre lyset fra å treffe snøen så brutalt, og du burde hatt noe fill eller noe key eller noe sånt. Et eller annet for å gjøre backlighten mindre brutal. Det er også for mye og for hardt lys på kvistene over som gjør det enda styggere, særlig på grunn av den alt for store kontrasten mellom svart himmel og unaturlig lyse greiner. Det samme gjelder rekkverkene bak - disse burde ha blitt opplyst mye mer diffust av for eksempel en blits med paraply som du kunne hatt litt til venstre for kameraet. For å hindre at baklyset treffer rekkverket er vi tilbake på flagg, låvedører, grids og snoots igjen. Hvilken zoom-innstilling var blitsen på, forresten? Du kunne også hatt et 1/4 CTB-filter på blitsen bak og balanstert for en nøytral key for å gi et enda kaldere inntrykk. Har fyren noe våpen, forresten? Det ser ut som har en maskinpistol eller noe. Denne hadde det ikke skada å se tydeligere for å gi et sterkere inntrykk av at det er noe militært. Det samme gjelder det norske flagget på den jakka. Sånn som det er nå er forøvrig de eneste fargene i bildet ganske unødvendige, det kunne like gjerne vært i BW eller i alle fall mer desaturert. En ting jeg stusser på er at det er tatt ved f/9. Hadde du åpna til 5.6 eller noe hadde du fått inn mer av omgivelsene, det kunne vært bra for å motvirke den alt for store kontrasten mellom hva som er blitsa og hva som ikke er det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Småtøffe bilder. Siden jeg er totalt blottet for talent både når det gjelder å fotografere og kommentere bilder av mennesker så skal jeg fatte meg i korthet. Eneren fungerte best, på toeren er jeg på linje med C₈H₁₀N₄O₂ når det gjelder ansiktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå