Gå til innhold

Problemer med tilkobling, PC til TV med HDMI-DVI kabel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt meg en Tv som jeg tenkte jeg skulle koble til PC'n. Har Hdmi kabel med Dvi adapter til Pc'en. Jeg har koblet til men får ikke noe bilde. Er det noen som kan hjelpe meg med problemet?

sett etter om driver er konfigurert mot utgang?

kan ofte hjelpe med en restart etter at du har satt i kabel.

Lenke til kommentar
Har akkurat kjøpt meg en Tv som jeg tenkte jeg skulle koble til PC'n. Har Hdmi kabel med Dvi adapter til Pc'en. Jeg har koblet til men får ikke noe bilde. Er det noen som kan hjelpe meg med problemet?

sett etter om driver er konfigurert mot utgang?

kan ofte hjelpe med en restart etter at du har satt i kabel.

Har ikke det nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er ikke så flink med drivere og sånnt.

har restartet maskinen.

Lenke til kommentar

Vil du koble PCen bare til TVen eller både din opprinnelige PC-skjerm og TVen (dvs. ha TVen som 2.skjerm)? Hvis det førstnevnte; prøv å sette ned oppløsningen til f.eks. 1024x768 og eventuelt senke oppdateringsfrekvensen (antall Hertz [Hz]) til f.eks. 50-60Hz. Du burde se bilde når PCen starter opp (oppdaging av drev, disker, enheter, Windows XP loading-skjerm, osv.).

Hvis du er ute etter det sistnevnte; se i innstillinger for skjermkortet (høyreklikk skrivebord -> Egenskaper -> Innstillinger -> Avansert) etter, alt ettersom hvilket skjermkort du har (Nvidia/ATI), et sted du kan velge kloning i horisontal eller vertikal retning samt et annet valg som hos Nvidia heter DualView (jeg har ikke ATI skjermkort så jeg vet ikke hva det heter der). Velg den. Da burde du få bilde på TVen. Tilpass oppløsningen til TVen/PC-skjermen deretter (individuelt). Mulig du må slå på noe som gjør at skjermkortet "forstår" at den er tilkoblet HDMI...

Du får også bilde hvis du velger kloning, men jeg syns ikke det er nyttig med mindre TVen står ved siden/nærheten av PC-skjermen..

Endret av Peat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...