Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjalusi og følelse av ignoranse.

Gjest Sjalusi og følelse av ignoranse.

Anbefalte innlegg

Gjest Sjalusi og følelse av ignoranse.

Hei!

I sommer ble jeg kjent med en herlig fyr, vi fikk god kontakt over nettet, bestemte oss for å møtes, og det var full klikk. Vi ble veldig forelsket i hverandre, var veldig tydelige med hva vi følte, søte smser suste frem og tilbake og vi ble kjærester. Jeg var klar over at han var over gjennomsnittet bilinteressert, men tenkte at det er vel de fleste gutter. Han hadde ikke hatt noe seriøst forhold før, noe jeg så på som kun positivt. I ettertid har jeg merket at han ikke er helt "vant med" å være i et forhold. Jeg sier det som det er, grovt sett er jeg oppmerksomhetssyk, litt dramaqueen og innerst inne veldig usikker.

"Problemet" er at selv om jeg vet at han er veldig glad i meg, så reagerer jeg kraftig når han får meldinger fra jenter han tidligere har vært på flørtern med, når han avtaler ting i hytt og pine når jeg trodde vi skulle treffes, når han kommer for sent uten å si ifra, når han ikke svarer på flere timer og når det egentlgi er kun meg som tar kontakt for tiden.

Tro meg, jeg skulle VELDIG gjerne unngått å overdramatisere dette, og synes det høres teit ut mens jeg skriver det. Men jeg vil at forholdet skal funke så lenge som mulig, og når disse tingene gnager litt og litt hver dag så blir det slitsomt i en oppmerksomhetstrengende kvinnehjerne.

HVA hadde dere gjort i min situasjon? (ja, har snakket med han, og skal ta en ny snakk til helgen)

Og HVOR unødvendig er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAn bør jo ha så pass respekt for deg at han faktisk sier fra når han kommer for sent. Det er jo vanlig folkeskikk og bør absolutt være noe som kan forventes.

De jentemeldingene skjønner jeg godt er kjipe, men se på det sånn. Har du guttevenner du skriver med? Det kan ofte være sånn at de man har vært på fløreteren med har endt opp med å bli gode venner i stedet. Så er ikke sikkert det ligger noe i det. Hvis han ikke mener noe med det så bør han jo kunne være ærlig å si det og forklare deg hva som er greia og hvordan forholdet til disse jentene er for å berolige deg litt. Det å holde ting skjult er jo bare å lage mer krøll. I et forhold skal man dele med den andre og da er det ihvertfall for meg naturlig å være ærlig om slike ting.

Lenke til kommentar

Mange miksede signaler han typen din sender ut, så tar hver av de tingene du nevnte hver for seg.

så reagerer jeg kraftig når han får meldinger fra jenter han tidligere har vært på flørtern med

Dette trenger ikke å bety noe som helst. De fleste har gode venner på tvers av kjønn, og veldig mange bruker flørtete og seksuelle tilnærmelser som en del av humoren sin. Jeg har selv jentevenner som jeg får direkte sex-meldinger fra, men det er bare sånn vår interne humor er, og det betyr ingen verdens ting mellom oss. MEN de gangene jeg har forhold, så sier jeg ifra om det til damen, slik at det ikke blir noe unødvendig drama hver gang det kommer en litt tvilsom melding.

Så ta det opp med typen din, og spør om det bare er tull eller om det er noe underliggende med det. Følg med på øynene hans når han svarer, det vil vise om han juger til deg, eller om han er ærlig. :) (flakkende øyne, sliter med å holde øyekontakt, blunker mye = tegn på løgn)

når han avtaler ting i hytt og pine når jeg trodde vi skulle treffes

Når du trudde dere skulle møtes, eller når du visste at dere skulle møtes?

Jenter og gutter har to helt forskjellige måter å tenke på. Gutter tar ting akkurat som de blir sagt, mens jenter legger mye mer inn i hva som blir sagt. Kort sagt, så er jenter MYE flinkere til å ta hint og intensjoner enn det gutter er.

Så hvis f.eks. det har blitt sagt "kanskje vi skal se en film på Onsdag?" og han svarer "ja, kanskje det" så har han tatt det som at det kanskje blir film på onsdag, men ingenting er sikkert før han får en direkte beskjed om det. Mens der ville vel de fleste jenter tydet det til at avtalen er i boks.

Hvis dere hadde konkrete avtaler, og han gjorde andre planer, er det respektløst gjort av han. Har du tatt dette opp med han når han har gjort det? Og hva har han evt svart?

når han kommer for sent uten å si ifra

Hvor sent er det snakk om?

Jeg hadde ei kjæreste en gang, som var helt syk på tiden. Kunne ikke komme 10 min for seint uten å få fletta huden full hvis jeg ikke hadde sagt i fra.

Så alle har et forskjellig perspektiv på tiden, og det som kan virke som plagsomt for sent for deg, kan ikke bety noe for han. Med mindre det er snakk om timer da.

når han ikke svarer på flere timer og når det egentlgi er kun meg som tar kontakt for tiden.

Denne her hadde jeg vært mest redd for hadde jeg vært deg.

Det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å stille deg på bakbeina og ikke ta kontakt før han gjør det. Test han om han er villig til å gjøre en innsats for å få dette til å fungere. Det kan virke som han er i en modus hvor han tror han har deg tvunnet rundt lillefingeren, og det må du få en stopper for.

La han ta initiativet en stund, og vis han at du har et liv utenom han.

Litt ignoranse er kraftige saker. Det fikk jo deg til å skrive en tråd her, så det skal nok få han til å ta litt mer initiativ, hvis han virkelig vil være i forholdet.

Uansett er det vanskelig å kunne gi noen helt konkrete råd når man vet så lite om to personer. Men jeg håper noe av det jeg skrev ga litt mening i hvert fall. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hadde han vært komplett drittsekk, og til de grader ignorert så hadde jeg kunne relatert meg til det. Men saken er at han er rett og slett bare god. Det finnes ingenting vondt i han, han er utrolig høflig grei mot alle han treffer, og er ikke en sånn fyr som de fleste tenker på, når det gjelder å komme for sent, ikke svare på meldinger osv. Det er det som gjør det så vanskelig. Jeg VEIT at han ikke mener noe vondt med det, så defor blir det vanskelig å ta det opp med han, fordi jeg gjerne føler meg slem når jeg pirker på sånne ting.

Satt oppe i natt og snakket med han om det, og han beklaget seg og sa at han syntes det var fint å få beskjed om sånt, for da kunne han få forbedre seg. Noe som endte med at jeg følte meg ekstremt heldig, og samtidig som en masekjæreste som ikke tåler noen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...