Pasient Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei. Sitter med pcen til stefaren min, som nå er passe fucked. Problemet er at når jeg feks prøver og oppdatere AVG og Spybot, så prøver programmene og koble seg til 127.0.0.1. Maskinen var infisert med "Antivirus 2009" og masse andre greier. Jeg fikk fjerna Antivirus 2009. Fikk kjørt kommandolinje-scanning med AVG i sikkerhetsmodus, som rapporterte om at det var funnet og fjernet 3 virus. Problemene er som følger: AVG vil ikke oppdatere seg pga av redirectinga til 127.0.0.1 Samme problemet med Spybot Search And Destroy. Får ikke installert Malwarebytes Antimalware. Spybot vil ikke starte etter install. Det virker ganske håpløst, men formatering vil jeg unngå for en hver pris, da den pcen har 23543 forskjellige programmer (han jobber med musikk), som han SELVFØLGELIG ikke har backup av. Sist gang jeg formaterte den, brukte jeg 12 timer på og få den helt 100% for han. Jeg har søkt igjennom registeret, dobbeltsjekka hosts fila, prøvd og bytte hosts fil, prøvd og endre plaseringen på hosts fila, sjekka egenskapet til nettverkstilkoblingen, sjekka om brannmuren var problemet. Tips blir mottatt med glede. Takk Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kan jo prøve å installere et ordentlig antivirus program som f.eks. Norton 2009 eller noe sånt, siden formatering tydeligvis ikke er en opsjon. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Det morsomme er at pcen kjørte NOD32. Han greide fortsatt og få virus. Ikke spørr meg hvordan, men det gikk. NOD var oppdatert og oppegående. Så fikk han en kompis med "peiling" til og se på den, han instalerte AVG. Hvorfor meg? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kan jo prøve å installere et ordentlig antivirus program som f.eks. Norton 2009 eller noe sånt, siden formatering tydeligvis ikke er en opsjon. Eh, lol? Makan til dårlig forslag. Norton er jo så kjempeeebraa... Og de nye versjonene krever jo ikke mye ressurser, bare 200mb ram og 10% cpu... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Norton er forøvrig så utelukket at det er helt utrolig. Det installerer jeg aldri på maskiner jeg holder på med. NOD32 ftw. Men det hjalp vist ikke mot fullstendig ubrukelighet fra stefaren min sin side. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Det hender det kan være lurt å ta tran selv om man ikke liker smaken gutter.......:-) Og jeg trodde kanskje det var mer prioritet å få renska opp svineriet enn å tenke på hvor mye ressurser Norton bruker under jobben, men neinei, det er vel ikke det da..... Endret 17. desember 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) følg linken øverst i signaturen min du forresten norton er IKKE bra! Endret 17. desember 2008 av Submit Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Det morsomme er at pcen kjørte NOD32. Han greide fortsatt og få virus. Ikke nok med et godt antivirusprogram i disse dager .... Like viktig å ha en oppegående firewall (som stopper veldig mye) Hvilken firewall brukes her ? Edit : følg linken til @Submit Endret 17. desember 2008 av johome Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Fant den tråden ca 2 minutter ETTER jeg oppretta denne. Såe, jada, jeg er blind. Combofix vil ikke kjøre, og MBM vil ikke installere seg, Spybot starter ikke. Herlig. Nå har lydkort, wlan, cd-rom og diverse annet tatt kvelden pga feil i ini-filene til driverne. Jeg lurer seriøst på hva som ligger på denne pcen, og hvordan i det søteste helvette han fikk det til. EDIT: Forøvring, tingen kjørte ESET Smart Security. AV, FW og spyware beskyttelse. Dette er helt utrolig. Endret 17. desember 2008 av Pasient Lenke til kommentar
Capless Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kanskje disse kan hjelpe? http://www.superantispyware.com/ http://www.malwarebytes.org/mbam.php Trur du kan bruke dem i sikkerhets modus også Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Eset er forøvrig kjent for å ha en elendig firewall ... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Whisky1 - MBM vil ikke installere. Har prøvd sånn 3 forskjellige filer nå. EDIT: Skal prøve superantispyware nå. Endret 17. desember 2008 av Pasient Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Pasient lag en ny tråd i antivirus delen og du skal få hjelp der Lenke til kommentar
Capless Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Whisky1 - MBM vil ikke installere. Har prøvd sånn 3 forskjellige filer nå. EDIT: Skal prøve superantispyware nå. Hva med superantispyware? den kan gjøre underverk Prøv å installere i sikkerhetsmodus, jeg er ganske sikker på at du kan gjøre det med en av dem, husker bare ikke hvilken Edit: så ikke editen din, hehe Endret 17. desember 2008 av Whisky1 Lenke til kommentar
troari Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kan du ikke gå inn å editere hostfile? http://www.dslreports.com/faq/10131 Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 http://www.comodo.com/ - anbefales om du vil ha full kontroll Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Hostsfila er ren, jeg har sjekka den. Ingenting der. Er derfor jeg lurer på hva i svarte det er som redirecter det, og hvordan det får det til. Har også sjekka IE og FF for proxyer/annet tull. Begge er "rene". Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kontakt en moderator , så flytter han like godt hele tråden til antivirus og datasikkerhet. Så slipper du å forklare alt på nytt... Bruk rapporter knappen. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 han har laga ny tråd der Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Tråden fortsetter her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1049402 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg