dincene Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kjøpte nettopp nye ski - klassiske. Dem ble behandla i tørkeskapet eller noe sånt i buttikken. Jeg tror jeg må skrape vekk glideren og så rubbe feste zone med sandpapir og så legge på voks. Er det riktig framgangsmåte? Noe jeg må passe på? Lenke til kommentar
unbad Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Skiene dine er mettet med myk glider i varmeskap ( min. 5 timer i +55 grader)Sikle av glideren som er på. Varm gjerne inn litt hardere glider f.eks. Swix LF6 ett par ganger(15 min mellomrom) før du evt. legger dagens glider. Rubb festesonen som bør være utmålt etter din vekt i butikken. Rubb med sandpapir i lengderettningen. På topp racingnivå brukes stort sett 2 typer glidere som underlag/utgangspunkt før topping med cerapulver o.l.: Swix LF6 og HF8. Er du mosjonist holder det med en hard glider LF6 (kaldere en ett par minusgrader) og LF8 for varmere vær. Etter at glideren er siklet av børstes glidflatene godt slik at strukturen i sålen kommer frem. Her benytter du gjerne en messing eller stålbørste fra Swix e.l. Lykke til! Endret 18. desember 2008 av unbad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå