Gå til innhold

Nub tråd ang. 9800GX2

Chenial

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å tukler med kortet mitt (Geforce 9800GX2) og prøver å få igang SLI.

Problemet er at jeg ikke får SLI til å fungere, kun det ene kortet brukes.

Så nettopp at det var et lite deksel helt frempå kortet som det stod SLI på, jeg tok det av å så det var en slags kontakt der. Må jeg bruke en slags kabel fra denne til hovedkortet for å få SLI til å fungere? og vil kortet fungere med 1gb minne?

håper på noen gode svar ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg driver å tukler med kortet mitt (Geforce 9800GX2) og prøver å få igang SLI.

Problemet er at jeg ikke får SLI til å fungere, kun det ene kortet brukes.

Så nettopp at det var et lite deksel helt frempå kortet som det stod SLI på, jeg tok det av å så det var en slags kontakt der. Må jeg bruke en slags kabel fra denne til hovedkortet for å få SLI til å fungere? og vil kortet fungere med 1gb minne?

håper på noen gode svar ^^

Har du koblet til den greia som skal være mellom kortene?

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg har er ETT geforce 9800GX2 kort:P Det er ikke snakk om 2 kort hvor jeg kobler en sånn sak imellom dem. sitter å spiller GTA 4 nå og jeg har bare 484mb memory å bruke fra kortet. kjører alt på LAVT nivå og medium, lagger fremdeles litt. kan ikke skjønne at kortet er så dårlig :S

Endret av Chenial
Lenke til kommentar

SLI på GX2 er internt, dvs du trenger ikke tukle med å koble noe greier sammen. Om det interne SLI systemet er aktivert eller ikke, finner du i Nvidia Control Panel i windows; sjekk at instillingene der er satt til å bruke flere GPU-er.

GX2 har 1024mb minne, men dette er betydningsløst siden de to GPU'ene på kortet bare kan bruke 512mb hver, så kortet har effektivt bare 512mb minne.

Hvilken oppløsning spiller du på? Høres uansett merkelig ut at du skulle ha så store problemer med GTA4; GX2 er fortsatt ett av de kortene som gir høyest FPS. Du har selvsagt installert de nyeste driverene?

Lenke til kommentar

En kompis av meg har også problemer med GTAIV. Han har et ATI dobbelkort med 2x 512mb minne. GTA IV merker bare 512 mb minne, så det tillater ikke full quality. tror det er GTA IV det er noe galt med.

sjekk innstillinger og drivers. mer strekker jeg nok ikke til

Lykke til! :grin2:

Lenke til kommentar

Ja, har nyeste driver. Nei, jeg vet ikke om kortet er defekt eller ikke jeg, kjørte Age of Conan ganske OK for et par måneder siden :S sånn som det ser ut så virker det som det bare er det ene kortet som fungerer, for 9800GX2 er vel satt sammen av 2x 8800GTS hvis jeg husker riktig og det virker som om kortet fungerer som ett 8800GTS for å være ærlig -.-

En kompis av meg har også problemer med GTAIV. Han har et ATI dobbelkort med 2x 512mb minne. GTA IV merker bare 512 mb minne, så det tillater ikke full quality. tror det er GTA IV det er noe galt med.

det er også en mulighet.

Lenke til kommentar
Ja, har nyeste driver. Nei, jeg vet ikke om kortet er defekt eller ikke jeg, kjørte Age of Conan ganske OK for et par måneder siden :S sånn som det ser ut så virker det som det bare er det ene kortet som fungerer, for 9800GX2 er vel satt sammen av 2x 8800GTS hvis jeg husker riktig og det virker som om kortet fungerer som ett 8800GTS for å være ærlig -.-

det er også en mulighet.

DU kan sjekke GTA IVs forum, hvis det forumet eksisterer da :D

Sikkert mange som har det samme problemet

Endret av Arneeyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...