Gå til innhold

Streaming av video/musikk til PS3

Maaads

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en "server" dvs en vanlig maskin med Windows XP på som står på døgnet rundt.

Mitt problem er at jeg vil ha ting streamet internt i nettverket, men da til en PS3.

Jeg har prøvd orb sin løsning, men dette var altfor krevende for min maskin da jeg fikk 100% load på cpu'en ved streaming av en MP3 internt. Annet problem med ORB sin løsning er at den ikke lister .MKV filer og jeg får da ikke sett filmer/serier o.l i HD format på PS'en min.

Er det noen som har forslag til løsning på dette ? eller eventuellt vet om et program som streamer alle medie format, da selvfølgelig til en PS3 ?

Takker på forhånd for tips o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  kjeklulf skrev:
Du kan slå på mediadeling i Windows Mediaplayer så slipper du noen ekstra programmer i det hele tatt. Klikk den lille pilen under Bibliotek og velg Mediedeling. Da skal PS3-en komme opp.

Det som er problemet igjen der da er jo at den ikke finner .mkv filer den heller.

Så like langt med å streame HD. Pluss at den ikke lister noe som helst av musikk. Får bare melding om "det er ingen titler"

SpecialForce skrev:
hvis maskinen din har 100% load så må du nok heller prioritere en oppgradering av "serveren" er jeg redd. Klarer den ikke en mp3 fil uten 100% så klarer den garantert ikke å servere HD.

Problemet ligger nok ikke i det at det var en MP3, men at det var programmet som er for ressurs krevende.

Endret av Maaads
Lenke til kommentar

Grunnen til at .mkv filer ikke kommer opp, er at PS3'en ikke støtter avspilling av denne type filer. For å gjøre dette må man transcode filen på serveren, men dette krever at serveren er kraftig nok.

Har samme problem på 360, og der bruker jeg programmet Tversity på serveren som transcoder .mkv filer (transcode = konverterer filen mens den spilles av).

Lenke til kommentar
  covah skrev:
Grunnen til at .mkv filer ikke kommer opp, er at PS3'en ikke støtter avspilling av denne type filer. For å gjøre dette må man transcode filen på serveren, men dette krever at serveren er kraftig nok.

Har samme problem på 360, og der bruker jeg programmet Tversity på serveren som transcoder .mkv filer (transcode = konverterer filen mens den spilles av).

Driver å prøver det Tversity nå, men det vil ikke spilles av noe .mkv filer fordet på ps3'en. Den lister de, men når jeg prøver å åpne de står det etterhvert: korrupt data. Når jeg ser på status kommer ikke den opp under transcoding, men under streaming.

Har du noen god løsning på dette ?

Lenke til kommentar
  Maaads skrev:
  SpecialForce skrev:
hvis maskinen din har 100% load så må du nok heller prioritere en oppgradering av "serveren" er jeg redd. Klarer den ikke en mp3 fil uten 100% så klarer den garantert ikke å servere HD.

Problemet ligger nok ikke i det at det var en MP3, men at det var programmet som er for ressurs krevende.

Selvfølgelig kan programmet være dårlig optimalisert ja. Men du nevner ikke noen spesifikasjoner som verken jeg eller ORB-Teamet kan se på. Det sier meg at du ikke ønsker å få hjelp med problemet. Hvis man skal ha hjelp med noe her på problemet må man sørge for å beskrive alle mulige spesifikasjoner.

Ditt problem med at serveren ikke ønsker å transkode filene dine er noe helt annet. Det kan være fordi Tversity mener at maskinen din ikke er kraftig nok til å transkode filmene dine eller at mkv kontaineren inneholder noe rusk. Her beveger jeg meg dessverre litt utenfor mine kunnskapsområder og har dessverre ikke mer å bidra med.

Lykke til med å løse problemet ditt.

Lenke til kommentar
  SpecialForce skrev:
  Maaads skrev:
  SpecialForce skrev:

Selvfølgelig kan programmet være dårlig optimalisert ja. Men du nevner ikke noen spesifikasjoner som verken jeg eller ORB-Teamet kan se på. Det sier meg at du ikke ønsker å få hjelp med problemet. Hvis man skal ha hjelp med noe her på problemet må man sørge for å beskrive alle mulige spesifikasjoner.

Ditt problem med at serveren ikke ønsker å transkode filene dine er noe helt annet. Det kan være fordi Tversity mener at maskinen din ikke er kraftig nok til å transkode filmene dine eller at mkv kontaineren inneholder noe rusk. Her beveger jeg meg dessverre litt utenfor mine kunnskapsområder og har dessverre ikke mer å bidra med.

Lykke til med å løse problemet ditt.

Jeg ønsker jo selvfølgelig hjelp, men ja jeg var vel kanskje litt i underkant spesifik når det kom til maskinen min.

Spesifikasjoner er: Amd Sempron 2600+ 2,5g Ram og 2 stk 1 TB WD disker i raid 0.

Det er mulig at min cpu er i underkant av hva man burde ha for streaming generellt, men det løste seg bedre med Tversity.

Har fortsatt problemer med streaming av .MKV filer, men alle andre ting går helt fint.

Kan det være at det er noen form for codecs eller lignende som er nødvendig for å få til transkode filmene ?

Takker for all hjelp hittil. Er ihvertfall ett skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar

Hei igjen, det kan selvfølgelig være at du har dårlige codecs eller lignende. Har du installert noen kodekpakker vi bør vite om? Har du sørget for at diskene dine blir automatisk defragmentert en gang i uken?

Selv benytter jeg cole2k som finnes her til xp-Maskiner: http://www.cole2k.net/

Mange anbefaler også K-Lite Codec Pack som er her: http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

På min vistamaskin benytter jeg Vista codecs: http://www.free-codecs.com/download/vista_codec_package.htm

Til defragmenteringsprogram benytter jeg defraggler som er i beta. Den har du her: http://www.defraggler.com

Utvikleren av defraggler, piriform har også mange andre godbiter her: http://www.piriform.com

Lenke til kommentar

Slik som jeg forstod det så var det vel ett lite utvalg av codecs lagt inn i innstallasjon Tversity, men for alt jeg vet så er de codecsa ikke helt 100 % fungerende.

Nei har ikke satt diskene mine til å automatisk bli defragmentert 1 gang pr uke, men det skal jeg gjøre fast fremover ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...