vannslangen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Kjører E6750 @ 3,2 ghz nå med 2x2 OCZ DDR2 PC6400 minne og P5K-E hovedkort. Innstillingen for Ram-volt står på standard i bios for øyeblikket. Ser iflg CPU-Z at den bruker 1,8 v mens derimot brikkene er merket med 2,1 v, er det noe å vinne i å stille på dette? Takker for svar Edit; legger med en CPU-Z dump, hvis noen har noe de lurer på eventuelt? cpuz.txt Endret 17. desember 2008 av vannslangen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Ikke hastighetsmessig. Er maskinen ustabil (ram-rellatert)? I tilfelle kan dette bedres ved å sette ram-volten til 2.1. EDIT: Nb. Ved klokking kan det være nødvendig å øke ram-volten. Endret 17. desember 2008 av PerB Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Har nettop gjort dette, og minnebrikkene monterte jeg i dag, men virker stabil foreløpig. Den jeg sitter på nå iallefall :-) Men kan jeg risikere å "stresse" minnet så de varer kortere ved å stille det opp? Står på stort sett 24/7 mer eller mindre. (ps, den er på 2,67 ghz stock) Endret 17. desember 2008 av vannslangen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Når ram-brikkene er merket med 2.1 volt kan du trygt kjøre på dette. Men hvis de er stabile på 1.8 ser jeg ingen grunn til å gjøre dette (mer volt = mer varme). Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Ok takker for svar, da kjører jeg 1,8 inntil videre og får testet den litt mer over tid :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå