Gå til innhold

BK:Tilbake til Sommeren – Strelitzia regianae

RandiA

Anbefalte innlegg

BK:Tilbake til Sommeren – Strelitzia regianae

Her kommer jeg med litt sommer igjen. Lastet nettopp inn 400 sommerlige bilder (fra Playa del Amadores, Gran Canaria), men slettet det meste. Sitter igjen med ca 130 som jeg får bruke litt tid på å bearbeide videre. Her var det bare håndholdt i ferien, ikke stativ med, og jeg hadde med bare to objektivvalg (Tamron 17-50mm, og Macro 60mm)…regner med å få tid til å bearbeide noen ørnebilder som ser interessante ut, kom nokså nært innpå i en natur park, skal prøve å lage en serie etter hvert. Det blir et ”tradisjonelt” macro-blomsterbilde foreløpig. Tar gjerne kommentarer på det. Er fornøyd med fargene og fokuseringen, tross stativløst, men jeg kunne fått med litt mer, det ville trolig ikke blitt så bra fokus da. Lite bearbeiding av dette, ingen særlig crop, annet enn litt på hver side.

post-92574-1229545534_thumb.jpg

Exif:1/160 – f/8 - ISO 100

Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for respons, nå prøvde jeg raw-bildet litt i Elements (ikke tort bruke det så mye etter alt trøbbel jeg har hatt med den), ser det var lettere å rette utbrentheten her...eller...bildet ble jo tatt i ganske sterkt sol-lys..., noe bedre ble det vel...kan ikke så mye om dette enda, men jeg brukte Edit-mulighetene i RAW converteren til Elements, på det forrige hadde jeg brukt DPP converteren. Fint med råd, lærer mye av det. (Fargene er nogenlunde riktige, kunne kanskje dempet ned det orange, men fikk det ikke til, ble så rare farger på det andre da...)

post-92574-1229632523_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar
Oppfølgeren ble noe helt, helt, helt annet. Spreke farger, riktigere lys (dvs. ingen utbrenthet unntatt i noen små felt der det er gjenskinn). Det var jo dette du skulle ha postet fra starten av for søren (pardon my french)...

Oi, takk skal du ha...dette lærer jeg av. Da er jeg på rett vei i Elements da...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...