Gå til innhold

Er dette et bra oppsett på en PC?

Anbefalte innlegg

Hei igjen !:)

Har samlet sammen data komponentene jeg skal ha nå.

Så lurer jeg på om dette er et bra oppsett? Eller skal jeg kanskje endre på noe?

Kabinett

Harddisk

Hovedkort

PSU

CPU

GFX

DVD brenner / spiller

Noe mere jeg trenger?

Har et så veldig stramt budsjett, gjerne si ifra om det er noe jeg bør endre :)

Jeg spiller primært cs, men driver også med litt mere avanserte program som Photoshop og slikt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppsettet ser greit ut. jeg ville nok bytta til en corsair vx450/vx550 psu.

ellers så er det smak og behag, jeg pleier å anbefale nec brennere og western digtal disker.

du kan jo ta en kikk på et ati 4850 skjermkort. jeg mener de skal være noe bedre enn 9600gt. og prisen er ikke så mye høyere.

Lenke til kommentar
oppsettet ser greit ut. jeg ville nok bytta til en corsair vx450/vx550 psu.

ellers så er det smak og behag, jeg pleier å anbefale nec brennere og western digtal disker.

du kan jo ta en kikk på et ati 4850 skjermkort. jeg mener de skal være noe bedre enn 9600gt. og prisen er ikke så mye høyere.

Okei :p er det for lite W i den jeg har nå? :p

kan handle meg en nec brenner senere, om den ikke er til samme pris, skal sjekke :-)

Greit, skal sjekke om de ikke har en WD disk på lager :)

ATI kortet 4850 ble det ikke :p bestemte meg for og gå for NVIDIA denne gangen også :)

Lenke til kommentar

jeg tror ikke psuen er for svak, men prisen opp til vx modellene er veldig liten, og jeg har erfaring med vx450 utgaven, og den er veldig god. den du har linka til har jeg ingen kjennskap til.

edit: vx450 koster 735 på komplett, så dollarkursen har gjort at den har blitt noe dyrere enn da jeg kjøpte den for et drøyt år sia.

men du burde uansett bruke prisguiden på hw.no slik at du kan se om det er noe å spare på å handle alt eller enkeltdeler andre plasser, husk å ta høyde for frakt. jeg pleier å dele opp kjøpa fra alternative butikker om jeg sparer ~200,- eller mer på det.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

chieftec lager helt greie produkter. men med prisforskjellen nå nede i ca 65kr, så er uansett vx450'n et bedre valg. corsair er blandt de beste på markedet for psuer i dag, eller det er i alle fall min mening. jeg har selv 2 stk hx620 wattere og er kjempefornøyd. en kamerat har også en hx620 og han er urealistisk nøye på støy, og er kjempfornøyd. vx450'en jeg kjøpte står i maskina til en annen kamerat, og den har også vært feilfri og stillegående sia den dagen han fikk den for snart 1,5 år sia.

Lenke til kommentar
hei!

Ser du har glemt ram. Kan da anbefale : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333974

Ellers ser oppsettet ditt greit ut, du kunne heller gått for GeForce 8800gt ,da dette yter det samme som 9600gt eller mer + det er billigere

Ah takk! :)

Hadde med ram, men glemte og legge den i her:p

har jeg kanskje overdrevet hovedkortet mitt litt vel mye?

Bør jeg gå ned i pris på det?

Lenke til kommentar
Ja, det kan du gjerne, du har faktisk valgt et av de dyrere P45 hovedkorta.

du kan velge Gigabyte GA-EP45-DS3L til 1049 kr hos Komplett. Helt kurant kort. Ellers kan du velge Asus P5Q Protil 1299 kr.

Men i forhold til resten av oppsettet ditt holder det å bruke 800 - 1 000 kr på hovedkort.

Takk, tror jeg velger Gigabyte kortet siden dette er sikkert helt perfekt for meg :)

Har ikke tenkt å klokke noe som helst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...