sjonkelrolflog Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei.. Jeg skal skille av og selge 2 mål med dyrket mark (får en veldig god pris). Ny eier skal så søke om omregulering (men det er ikke mitt problem). Hvor mye skal jeg skatte av de 2 målene jeg selger? -R. Lenke til kommentar
sjonkelrolflog Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Ja det trodde jeg også... Men er det spesielle regler for dyrket mark? Jeg har leid ut marken (kun 400,- pr mål) tidligere. Har det noe å si? Og er det problemer med å få LOV til å selge dyrket mark (som dyrket mark... altså ikke omregulert)? -R. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ja det trodde jeg også... Men er det spesielle regler for dyrket mark? Jeg har leid ut marken (kun 400,- pr mål) tidligere. Har det noe å si? Og er det problemer med å få LOV til å selge dyrket mark (som dyrket mark... altså ikke omregulert)? -R. Det er ikke selve salget som kan være vanskelig, men fradelingen. Men det kommer jo strengt tatt ut på ett, ettersom eiendommen nødvendigvis må deles opp for å kunne selge ut en del.. Deling av en landbrukseiendom/driftsenhet krever om jeg ikke tar helt feil tillatelse av fylkesmannen/fylkeslandbruksstyret (litt usikker på begrepene her..) Ta kontakt med landbrukskontor eller næringsavdeling i din kommune, så får du nok hjelp og de nødvendige papirene/skjemaene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå