Gå til innhold

Hvilken sport bør jeg begynne på? Gutt 17 år


Fiske

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere vært aktiv i mange idretter, b.l.a håndball, fotball, friidrett. Sluttet med fotball og håndball for 2 år siden og friidrett for ett år siden. Nå har jeg lyst til å begynne med en idrett igjen.

Jeg vet ikke helt med å begynne på håndball igjen, jeg føler at det er for sent og at jeg kommer til å henge bak de andre.

I fysikken er jeg relativt sterk og kjapp, er ~180 høy, veier 71 kilo.

Jeg vil gå på en idrett som utfordrer meg, sliter meg ut og hvor jeg kan konkurrere ganske ofte, og det bør helst bør være ganske moro. Jeg er åpen for det meste untatt fotball! (Kan ikke fordra det, hehe)

 

Noe som høres passende ut for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så likt det du har drevet på med før, men vil alikevel anbefale snowboard. Jeg vil ikke si at fotball, håndball osv ikke er utfordrene(har selv spilt fotball i 11 år), men snowboard er utfordrene i en helt annen grad, du presser mer grenser og det er sykt kult å sette nye triks. Konkuranser er det nok av, men er kanskje ikke så aktuelt i starten, det vil ikke si at det er kjedelig helt til du blir proff, det grunnlegende lærer man fort, og de enkleste triksene som 360, 540, diverse flips og slikt lærer du nok på 1-2 år med aktiv kjøring, ihvertfall hvis du har litt talent.

 

Men sånn er det vel med de fleste sporter, skal mye til å bli god i fotball når du starter når du er 17...

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Selv har jeg gått på kyokushin Karate og taekwo do. Er det noe du blir presset på så er det kondisjon. Du får god trening på både kondisjonen, balansen, koordinasjon og styrke. Men det at du trener styrke vedsiden av er ikke dumt.

 

Du bør se litt på de forskjellige stilene, hva du er ute etter i sporten, og ikke minst hva som er tilgjengelig i området du bor.

Endret av Ertsaas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv om det kanskje er litt sent nå, men anbefaler roing. Tung trening, og kan godt si med hånden på hjertet at du vil bli utfordret. Det er ikke en sport hvor man blir god under 1 år, og man må kunne tåle masse fall og tap før man blir god. Men boksing er et godt forslag ja ;)

Lenke til kommentar

CHEERLEADING!! sånn helt seriøst altså. har selv gått på det i ett år nå og det er mer utfordrende og kult enn det var da jeg først begynte. og ja jeg er gutt. det er konkurranser et par ganger i året men lagene har flere show utenom som er veldig kult. man får også veldig mye skryt og folk blir sykt imponert for de letteste ting man gjør :p det er også veldig god trening. det har jeg selv merket mye av det siste året. har ikke trent styrke på halvannet år nå men merker sykt forbedring på fysikken.

 

ellers så er det jo mange flotte jenter der :thumbup:

 

men har du allerede bestemt deg for kampsport i en stil av kickboxing vil jeg anbefale thaiboxing. trener det selv og litt kickboxing innimellom. synes thaiboxing er mye kulere og råere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...