Kimelimm Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei! Jeg kom på at jeg kunne lage en tråd hvor vi kan fortelle om hva som skjedde på Camp Refugee (en ting jeg var med på når jeg sto til borglig konfirmasjon) Der man skulle være flyktninger i et rollespill og skulle komme seg til Norge... Noen som har vært der ? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg vant! Det begynte med at jeg kom på en gruppe hvor jeg selvfølgelig ikke kjente en eneste en, kjenner dog nesten samtlige i dag. Alle andre på gruppen kjente hverandre og var litt "neei, du er leder! NEeeei, DU er!!!" og så fant de en eller annen inkompetent idiot. "Dere skal snakke engelsk" ble hørt og plutselig ville ingen. Jeg spurte "Ehm, hvem er leder" og fikk høre at "Du kan være leder". Vi fikk et jentepass for mye, når vi egentlig trengte et guttepass til så vi ga det til han og sa at det var feil. Han tok det i lomma og sa at "haha, nå har dere bare et mindre". Vi fikk panikk og brøt oss inn på kontoret deres tok passet tilbake. En treg start med den hytten men det kom seg opp etter litt smisking. Når vi skulle ut på tur hadde vi kun penger til den billigste så vi kjøpte den. Men det viste seg fort at det ikke var penger det kom ann på, men hvor hyggelig man er med guiden. Vi snakket og koste oss, men noen små-pauser med armhevinger fordi jentene ikke kunne holde kjeft ble det nå.... Når vi kom inn i varmen på det huset hadde vi sikret oss et hjørne og akkurat pakket ut før politiet kom! Når vi kom tilbake etter den forferdelige militærleieren var det til FN sitt område eller noe slik. Her ble det litt ris, men også herfra måtte vi dra ganske så fort. Da vi kom til huset hvor vi fikk sove og ble brakt inn til avhør hele tiden og det er her nøkkelen til seier er; si "I want to seek asylum". Jeg lette som en gal etter ordet for oppholdstillatelse, men en fra gruppen pep ut "asyl", så det var verdt de 30 armhevingene for at det var en jente! Det kjekkeste kom derimot til slutt hvor vi, vinnerene(to), fikk beskjed om å sitte å smile med maten og brusen mens de andre gikk forbi <3 Lenke til kommentar
thadon Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Vi starta med å dele oss i grupper. Vi fikk utdelt pass og penger. Vi starta på et sted som skulle være en ambassade. Der måte vi gå gjennom en hel del intervjuer, og vi måtte også huske det som sto i passa våres utenat. Jeg hadde fått et jentepass, men tror ikke noen la merke til det siden jeg egenltig måtte ha på noe over hue, vis de hadde "tatt" meg i å ikke ha noe som dekkte håret hadde vi fått armhevinger i straff. Vi måtte også bestikke noen på ambasaden. Til slutt måtte vi ha en fysisk test, hoppe opp og ned relativt lenge og ta en del armhevinger, noe som var satans tungt siden jeg er ganske svak + at vi hadde ryggsekk på. Brannalarmen eller noe i den duren gikk der så alle måtte gå ut. Det var egentlig sånn at de som fikk gjennomgått alle de intervjuene der som "vant" hele skjiten, men siden alarmen gikk så blei ingen ferdig (alarmen var en del av rollespillet). Vi ble fulgt av guider. Det var kun lederen som kunne snakke med han, og det måtte foregå på engelsk. Guiden prøvde å ta så mye penger, og ta passene våres. Etter å ha gått en god stund kom vi fram til en grense (over til et annet land). Der så vi at en del grupper lå på bakken mens en gjeng skreik til dem. Det var noen som hadde tatt dem til "fange". Guiden prøvde å ta så mye penger og pass som mulig ved å si at vis han fikk det skulle vi slippe det de andre måtte, men guiden stakk av og vi blei tatt til fange. Vi måtte huske passinformasjonen for vi skulle fortelle de det. Vi blei skriki til og måtte gjennomgå noe fysiske greier. Når vi slapp forbi der så kom vi til en "FN-leir". De sa at her skulle vi få mat og en plass og sove osv. Vi blei servert ris som var koka opp, og frossa ned igjen, og tran. Endelig et sted å gå på do på siden jeg ikke hadde gredi å verken pisse eller drite dagen før (har en greie med å pisse\drite på offentli toalett med kø bak meg). Fikk pissa, men fikk fortsatt ikke letta trykket i magen. Vi hadde blitt fortalt dagen før at de som blei kidnappa av folk i biler måtte starte helt fra nytt av. Så vi prøvde å få sove, men da kom selvfølgelig 2-3 bilder, så alle løpte vekk. Vi bli "jakta" av bilen mens vi gjømte oss i skogen. Etter det var over måtte vi gå en SATANS lang tur før vi kom fram til et sted der noen var villige til å gi oss ly( dette var selvfølgelig noen som var med på leken). Vi blei frista med at vi skulle få pannekaker og greier på morra. Vi gikk oss å la oss, men etter 2timer med søvn storma politiet hele huset, og vi måtte gå en liten stund før vi kom til det asylhus. Vi kunne legge oss, men jeg tror nesten ingen sov da vi trodde at vi kom til å bli vekt igjen. Dagen etterpå måtte vi gjennomgå et intervju der lederen måtte svare på alle spørsmålene, på engelsk. Fyren bak disken der frista oss ved å ete en svær melkesjokoladeplate, men ingen turte å ta den når lederen var vekk. Så blei vi ferdige. Etterpå fikk vi mat (satan så godt med mat etter det greine der), så blei vi vist en 5min lang lysbildemusikkgreie med sultne folk i afrika. Så dro vi hjem. Var helt greit, ville helst vært hjemme men. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Vart funsies det. Kunne vært bedre... Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg stjelte kjeks pakken til purken som vekte oss om morgen siste morgen. Og jeg nekta å flytte på meg da purken kom xD Det var natt, sørpe, regn og snø på en gang da vi gikk ute, jeg gikk i genser og olabukse uten noen ting, og jeg var nær på å gi opp as, jeg var klissvåt og vill nesten slå til hu dama som sa "KOM IGJHEN ALLES AMMEN OMFG WE CAN WIN OMFG!" jeg klikka helt. Og de damene som kom med de smørbrøda prøvde jeg og smiske meg til et, jeg sa "I come from SUdan, i want a sandwich of you? No? FINE BY ME THEN!!!" xD Vi våkna ganske fort når flya skulle lande på Gardemoen though På slutten da han gubben med trønder stemmen sa "Vi har ringt med familian dåkkers, og vi skal være her i 12 timar til!" så kasta jeg en flaske og headshotta han midt i trynet Da sa han "KEM KASTA DEN FLASKA!??!??!?" xD "Eg berre tulla med de 12 timan, KÅM DOKKAR HEM!" xD EDIT: Hvilket år var dere der? Endret 17. desember 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 I fjord. Haha, når han sa at de skulle være der i tolv timer til satt lederen i bilen som et barn før julaften "hohoho, se nå!! SEE PÅ FJESENE NÅ! " og var helt i hundre ^^ Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Da vi skulle sove etter å ha flyktet, så sov vi i den offisielle gymsalen der vi møttes først, fordi det var så dårlig vær. Jeg husker også at da purken storma oss så sto vi innat den låvedøra får å prøve å blokkere dem, men så smallt de opp døra så vi fikk den midt i trynet xD Så løp purken inn og tryna i en fyr som sov ! Lo så jeg grein! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå