IHASBOOK Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Heisann, sitter på en laptop med innstallert ubuntu på. Etter mye og men finner jeg ut at dette ikke er for meg. Skal da innstallere windows xp igjen. Men når jeg setter inn xp cden kommer en feilmelding som sier at pcn ikke finner hard disken, og jeg må abryte innstalleringen. Og der ble jeg rådvill. Noen datakyndige som kunne sagt noen tips? Setter stor pris på alle svar. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 jeg tror du bør sjekke om du har en xp plate med service pack 1-3 inkludert. eller dersom du har mulighet til det, putte disken i et kabinett og så formatere den fra en annen maskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 SATA disk, og en nyere laptop? Da mangler XP driver for kontrolleren. Enten finner du en innstilling i BIOS for å sette kontroller i kompatibel modus (som IDE), eller du må slipstreame driver inn på en CD. Finnes en haug med tråder på forumet om slike problemer. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 du har vel ikke recovery plater til orginal installasjonen liggende vel? det pleier å funke bra. med mindre du er som meg da og hater alt som heter ferdiginstallerte maskiner. Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) det var vista og det var sånn recovery greie innpå hard disken. Og det er jo borte nå. Men når jeg prøver å finne sata driver slik at jeg kan innstallere det så greier jeg ikke å finne ut hvilken hard disk jeg har Altså hvilken sata driver jeg skal ha? Noen tips? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...mp;lang=en#N360 Her e ein link t laptopn. Endret 17. desember 2008 av ulv Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 En annen tråd om samme PC. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=725995 Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Fant løsningen. Var enkel. Skru av Sata i Bios. Takk for hjelp. Elsker dette forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå