Nøtte Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hmmm Om eggeplommene dine er Hvite så vill jeg nok tenkt meg om en gang til før jeg hadde brukt dem... Jeg ville derme sagt at en helt normal eggeplomme hva gul... med mindre man faktisk er fargeblind da så ville jo hele greie havne i et nytt syn... om du ser at den lille runde saken i midten av alt det gule er hvit så vill jeg nok sagt at eggeplommen er hvit og ikke kvit... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 HmmmOm eggeplommene dine er Hvite så vill jeg nok tenkt meg om en gang til før jeg hadde brukt dem... Jeg ville derme sagt at en helt normal eggeplomme hva gul... med mindre man faktisk er fargeblind da så ville jo hele greie havne i et nytt syn... om du ser at den lille runde saken i midten av alt det gule er hvit så vill jeg nok sagt at eggeplommen er hvit og ikke kvit... De eggeplommene jeg pleier å ha i eggene mine er (riktignok i rå form) mer oransje enn gul. Hvis de begynner å bli gule er jo det et tegn på at eggene er litt gamle. Hvis de er blitt blass gul (begynner å gå over til å bli grønn) er de råtne. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Kos dere med eggene deres folkens, jeg tar meg heller en deilig stekt kylling. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ligner ikke denne tråden mistenkelig mye på "Sier du Hvit eller Kvit"? Bare at her er det snakk om eggeplomme istedet for ost :/ Sier hvit... Men. Er ikke eggeplomma den gule som er i midten? :/ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Eggeplommen er den gule, ja. Det er egentlig et lurespørsmål. "Sier du hvit eller kvit eggeplomme?" "Eh. Hvit, selvsagt!" "Åja, jeg sier GUL jeg.." "åh faen..." Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Bah. Dummeste. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Eggeplommen er den gule, ja. Det er egentlig et lurespørsmål."Sier du hvit eller kvit eggeplomme?" "Eh. Hvit, selvsagt!" "Åja, jeg sier GUL jeg.." "åh faen..." Et lurespørsmål? Slik jeg ser det finnes det to typer spørsmål: Lurespørsmål - man stiller spørsmålet fordi man lurer på hva svaret er (det ligger jo i ordet). Kontrollspørsmål - man vet hva riktig svar er, og stiller spørsmålet for å kontrollere om motparten også vet svaret. Er det noe jeg har misforstått? Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Lurespørsmål kan vel også være at men prøver å lure en person til å svare feil. Av uvisse grunner skal enkelte finne dette ufattelig morsomt. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Den er ikkje kvit, den er blank det er berre når den vert varma opp på eit unaturleg nivå den er kvit Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Den er ikkje kvit, den er blank det er berre når den vert varma opp på eit unaturleg nivå den er kvit Og her er et vidunderlig eksempel på noen som ble lurt. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Og her er et vidunderlig eksempel på noen som ble lurt. HAHAHAA :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Burgunder... er ikke det en farge da? I så fall kan jeg kanskje si at eggeplommen er det. Men nå skal det vel sies at dette bare er vissvass. Men dersom eggeplommen egentlig hadde vært hvit og eggehviten hadde vært gul; hadde det fremdeles hett eggegule og eggeplomme da? Personlig tror jeg at hele mørja hadde blitt hetende Egg bare. For eggegule virker mye tyngre å si enn eggehvite. Ikke at ordet eggegule er noe særlig tungt i seg selv, det er bare det at det blir hele 3 g-er i ordet, noe som en uskreven lov, en såkalt norme, forteller oss at blir tungt. Men eggeplomme kunne kanskje fremdeles ha hett eggeplomme grunnet den kjønnsnøytrale rollen, i dette fargenøytrale navnet. Er eggeplomme et hannkjønnet ord forresten eller intetkjønnet? Dersom Eggeplomme hadde vært et vanlig navn, så skal vi ikke se bort ifra at noen likestillingsmennesker ville ha gitt et annet navn på egg. Slik at kvinner over hele landet ikke skulle ha følt seg støtt. Men men. Hvilket navn skulle man da ha tatt? De fleste navn på ting og tang er jo opptatt.. Slitsom verden. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Lulz, lurte dere der azz! Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) sier du hvit eller kvit eggehvite? funker alltid.. Endret 4. januar 2009 av Phase Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 DEn er JO GUL??!?! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Gul...(Ja, jeg er hvitosting) Den er ikkje kvit, den er blank det er berre når den vert varma opp på eit unaturleg nivå den er kvit LOL @ Schnell Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kos dere med eggene deres folkens, jeg tar meg heller en deilig stekt kylling. Ja takk begge deler. Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kunne bare sagt "sier du hvit eller kvit?"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå